Brande Metalkøb – Hele Danmarks Skrothandler

Der findes mange mindre skrothandlere i Danmark, men en af de største må være Brandes Metalkøb – en skrotvirksomhed, som siden 1992 har sørget for at samle hele Danmarks skrot ét sted og omstillet sig, så det passer bedre til moderne krav om sortering, genanvendelse mm. Det betyder, at Brandes Metalkøb er omstillingsparate og klar til at gøre, hvad de kan for at gøre genanvendelsen af skrot i Danmark meget mere strømlinet.

En familievirksomhed

Brandes Metalkøb er en virksomhed med flere generationers arbejde bag sig. Den blev grundlagt i 1992 af Henning Weismann, som startede filialen op på Vejlevej 102. Siden 2015 har hans søn, Kenneth Weismann, overtaget den daglige drift af pladsen. Både under Henning og Kenneth har der været fokus på at give danskerne mulighed for at tjene penge på det skrot, som alligevel skulle smides ud. Den tankegang fortsætter stadig i dag, hvor der både er mulighed for kunder at køre over med deres skrot eller få det afhentet af en af skrothandlerens medarbejdere – prissætningen på skrottet er altid baseret på konkurrencedygtige præmisser. Alle danskere skal have mulighed for at aflevere deres skrot, og derfor er der afhentningsservice landsdækkende. Samtidig er det også en virksomhed, der er opmærksom på de pludselige behov for genvinding af jern- og metalskrot, så de sørger for at følge det aktuelle behov.

Kvalitet og miljø

Brandes Metalkøb fokuserer på køb og afhentning af jern- og metalskrot. Her har de 25.000 kvadratmeter, hvor pladsen løbende ændres for at passe til aktuelle kategorier. Virksomheden er meget opmærksom på, at deres arbejde er miljøvenligt, så de ikke bidrager til spild af ressourcer. De sørger til gengæld for et højt kvalitetsniveau og en hensyntagen til både klima og kunder i hverdagen. Alle medarbejderne hjælper dig med at sortere dit skrot, så det er nemmere at genanvende og gør det altid med en positiv indstilling. Det skal være en god oplevelse at hjælpe miljøet.