Tag en ungdomsuddannelse på Viborg Gymnasium

Bliv klogere på Viborg Gymnasium

Fællesskab og faglighed i top

Skal du eller en du kender til at starte på gymnasiet, og er du ved at undersøge, hvilke muligheder du har for valg af gymnasium, HF eller anden ungdomsuddannelse? Bliv klogere på Viborg Gymnasium og find ud af, hvad der netop er særligt ved skolen, og hvordan den måske kan være det perfekte match for dig eller en du kender.

Viborg Gymnasium tilbyder et uddannelsesmiljø, der både danner rum til højtfaglig undervisning og gode sociale samspil eleverne imellem. Der sættes fokus på, at undervisningen og eleverne både tages med ud på opdagelse i virkeligheden, lige såvel som at virkeligheden tages med ind til diskussion og eftertanke i undervisningen.

Mange muglige uddannelsesretninger

På Viborg Gymnasium har du mulighed for at vælge imellem flere forskellige uddannelser, der hver især tager højde for de omkring 900 elevers forskellige behov, interesser og mulige drømme om fremtiden.

STX på VG giver dig 3 år med et højt fagligt niveau og en studentereksamen, der gør dig klar til at læse videre. Du kan vælge mellem en række forskellige studieretninger, så du kan få den fagpakke, du bedst kan lide.

HF på VG giver en toårig uddannelse til dig, der gerne vil have en gymnasial uddannelse, der både har et højt og bredt fagligt niveau og som samtidig giver dig mulighed for at arbejde med fagene i praksis.

Én af de enestående muligheder, VG tilbyder, er Visuel HF, der er en treårig HF-uddannelse med fokus på kreativitet. Visuel HF er derfor til dig, der elsker at tegne og designe, og som måske ønsker en forberedelse til at søge ind på nogle af de kreative videregående uddannelser.

Drømmer du om en fremtid i landbruget tilbyder Viborg Gymnasium også en EUX-landbrugsuddannelse, der både giver dig et stærkt fagligt grundlag og god praktisk viden.

Ungdomsboliger

Da Viborg Gymnasium har nærliggende ungdomsboliger og kollegier er skolen ikke kun for dig, der bor i nærheden af Viborg. Måske du på nuværende tidspunkt bor langt væk fra et gymnasium og er derfor enten tvunget til at skulle pendle langt eller endda flytte hjemmefra for at kunne få din uddannelse. På Viborg Gymnasium kan du tage selvstændigheden fra efterskolen et skridt videre og flytte på kollegium din gymnasietid ud.