Lammekød

Besøg gårdbutik og køb økologisk lammekød

Økologisk lammekød har mange fordele

Lam er en type kød, der ikke spises af så mange danskere, og det finder sjældent vej til de danske middagsborde. Men der er faktisk mange fordele ved at skifte gris, kylling eller oksekød ud med lam en gang i mellem. Det er eksempelvis meget sjældent, at lam bliver sejt, og samtidig har det et højt proteinindhold og en gennemtrængende god smag. Derudover kan lam nemt inkorporeres som hovedelement i mange forskellige retter.

Det kan du benytte lammekød til:

Hvis du spiser lam sjældent, får du her nogle ideer til, hvad du kan bruge det til i dine dagligdagsretter. Det kan tilberedes på flere måder og kan tilføre en helt særlig smag og kvalitet til maden. Du kan eksempelvis lave følgende med lam:

• Lav en krydderstegt lammekølle og server klassiske flødekartofler og en salat til som en god sommerret.
  • Bliv græsk inspireret med lammefrikadeller med kartofler og tzatziki til.
  • Du kan også tilberede en lammesteg og servere den med grøntsager.

Lam kan tilføjes på mange måder i hverdagen og gøre aftensmaden lidt mere spændende.

Find lækkert lammekød i gårdbutik

Er du blevet inspireret til at bruge mere lam i dine retter, kan du besøge gårdbutikken Farmen efter aftale for at købe økologisk lam i forskellige afskygninger. De forhandler både lammekølle, lammefars, lammebov og meget mere. Her kan du også være sikker på at få kompetent vejledning, hvis du er i tvivl om, hvordan den specifikke type lam tilberedes bedst, alt efter hvad du skal bruge det til. Lammene på farmen fodres kun med naturligt foder, hvilket vil sige græs, urter, grene og kviste. Derudover er foderet selvproduceret og sprøjtefrit, hvilket afspejler sig i kødets kvalitet. Mangler du hjælp til at servere lammekød ved næste middagsselskab, kan du få gode råd hos gårdbutikken.