Badehotel i Danmark

5 skjulte perler af badehoteller i Danmark

Når man tænker på danske badehoteller, går tankerne ofte til de ikoniske steder som Skagen og Bornholm. Men Danmark gemmer på mange mindre kendte badehoteller, som alle byder på unikke oplevelser og naturskønne omgivelser.

1. Hotel Baltic i Høruphav, Sønderjylland

Beliggende i den idylliske by Høruphav på Als, finder man Hotel Baltic – et badehotel med en historie, der strækker sig tilbage til 1875. Hotel Baltic er kendt for sin autentiske charme og rolige atmosfære, som gør det til det perfekte tilflugtssted for dem, der søger fred og ro. Med en fantastisk udsigt over Det Sydfynske Øhav og moderne faciliteter i de klassisk indrettede værelser, er komforten i top. Restauranten serverer lokale delikatesser, og området byder på oplevelser som Sønderborg Slot og naturskønne cykelruter.

2. Villa Vest i Lønstrup, Nordjylland

I den lille by Lønstrup, som er kendt for sin kunstnerkoloni og dramatiske klippekyst, ligger Villa Vest. Dette lille badehotel byder på en spektakulær udsigt over Vesterhavet og en unik atmosfære, der kombinerer skandinavisk minimalisme med klassisk badehotelsstil. Med kun få værelser sikrer Villa Vest en intim og personlig oplevelse. Hotellets restaurant, anerkendt for sin høje kvalitet, serverer gourmetretter med fokus på lokale og sæsonbestemte ingredienser. Området er ideelt til besøg i lokale kunstgallerier og afslapning på de brede sandstrande.

3. Badehotellet i Sandvig, Bornholm

På Bornholms nordspids, i den charmerende by Sandvig, finder man Badehotellet. Dette lille hotel emmer af bornholmsk charme med sin traditionelle indretning og varme gæstfrihed. Beliggende tæt på nogle af Bornholms mest populære attraktioner som Hammerknuden og Hammershus Slotsruin, tilbyder hotellet hyggelige værelser med udsigt over Østersøen. Restauranten byder på bornholmske specialiteter, og gæsterne kan nyde vandreture i det rå klippelandskab eller udforske øens cykelstier.

4. Havgaarden Badehotel i Vejby Strand, Nordsjælland

Havgaarden Badehotel, beliggende i den lille by Vejby Strand, er en sand skjult perle i Nordsjælland. Hotellet ligger kun et stenkast fra stranden og byder på en fredfyldt atmosfære, perfekt til en afslappende ferie. Værelserne er smukt indrettet med et moderne twist, og hotellets restaurant serverer lækre retter baseret på lokale råvarer. Udover at nyde stranden kan gæsterne udforske de omkringliggende skove og charmerende landsbyer, eller tage en kort køretur til attraktioner som Tisvildeleje og Gilleleje.

5. Strandgaarden Badehotel på Læsø

På den skønne ø Læsø finder man Strandgaarden Badehotel, et lille og charmerende hotel, der tilbyder en autentisk ø-oplevelse. Hotellet ligger i idylliske omgivelser tæt på stranden og byder på en unik kombination af ro og luksus. Værelserne er indrettet med et maritimt tema, og restauranten serverer fisk og skaldyr, fanget frisk fra Kattegat. Læsø er kendt for sin smukke natur, sine saltminer og de hyggelige små landsbyer, der indbyder til afslapning og eventyr.

De mindre kendte badehoteller i Danmark tilbyder unikke og mindeværdige oplevelser væk fra masseturismen. Hotel Baltic i Sønderjylland, Villa Vest i Nordjylland, Badehotellet i Sandvig på Bornholm, Havgaarden Badehotel i Vejby Strand og Strandgaarden Badehotel på Læsø er blot nogle få eksempler på de mange skjulte perler, der venter på at blive opdaget. Hvert hotel har sin egen særlige charme og byder på en ideel blanding af afslapning, kultur og natur, som sikrer en uforglemmelig ferieoplevelse. Så næste gang du planlægger en getaway, hvorfor ikke prøve et af disse mindre kendte, men absolut dejlige badehoteller?