Udlejning af stilladser

Udlejning af stilladser

Udleje af stillads løsninger

I industri- og byggebranchen er der ofte brug for forskellige stilladser til udførelse af diverse byggeløsninger på bygninger i forskellige højder. Helge Frandsen er en af de virksomheder, der tilbyder dette. Her finder du mange typer, så der altid vil være noget, der passer til netop det arbejde, du har brug for at udføre. Det kan eksempelvis være murerstillads til byggeri, stålstillads til forskellige tunge opgaver, facadestilladser til både små og store opgaver og diverse specialstilladser til særlige opgaver. Du kan også finde udlejning af rullestilladser til både private og erhvervskunder. Læs mere her om de forskellige typer af stilladser, som udlejes.

Typer af stilladser

Når det kommer til udlejning af stilladser, er der ofte mange forskellige typer at vælge imellem alt efter, hvad du skal bruge stilladset til. Det kan som nævnt eksempelvis være til byggeri, hvor et tømmerfirma eller en privat kunde har brug for hjælp fra et stillads til at komme sikkert op i højden ved en bygning for at kunne udføre arbejdet. Det kan også være ved stålstilladser, der egner sig særligt godt til tungere opgaver i forbindelse med byggearbejde, renovering og reparation. Stålstilladset kan klare en belastning på op til 300 kg. pr. kvadratmeter jævnt fordelt og en punktbelastning på op til 150 kg. Det afhænger af den specifikke arbejdsopgave, hvilket stillads der vil være bedst til dig. Derfor anbefales det, at du opsøger udlejeren for at høre nærmere om de forskellige typer.

Leje af overdækninger og lifte

Foruden udlejning af stilladser er det ofte også muligt at udleje nødvendigt tilbehørsudstyr. For eksempel overdækninger til stilladser eller lifte. Overdækning bruges både ved nybyggerier og ved renoveringsprojekter, særligt hvis det er dårligt vejr, eller hvis der arbejdes på projektet om vinteren. En lift kan bruges til mange ting i forbindelse med udlejning af stillads, blandt andet som led i en kombination mellem stilladset og liften. Få hjælp til at vælge det rette udstyr, så du kan udføre din opgave bedst muligt, uanset om du er privat- eller erhvervskunde.