Mosvæg og plantevæg er den helt store trend

Mosvæg og plantevæg er den helt store trend

Overvejer du, om du skal have en noget grønt på kontoret eller i hjemmet som dekorativ udsmykning? Både mosvæg og Plantevæg er blevet ekstremt populære og springer frem på både kontorer, forretninger og i indkøbscentre. Mulighederne med både mosvæg og plantevæg er mange, og derfor er det bare at springe ud i at være kreativ med de grønne planter både indendørs og udendørs. Læs med her, og hør mere om de fordele, der er ved brugen af mosvæg og plantevæg i indretningen.

Vær kreativ og brug mos i indretningen

Mos er den grønne tot, der kommer frem, når skygge og fugt kombineres, og de fleste af os kender den måske fra græsplænen, hvor den mest af alt er irriterende. Men mos har faktisk en fantastisk egenskab, og det er, at det er en ideel plante til at lave unik indretning. Der findes utallige spændende muligheder, så du med en mos kan fremstille unikke og individuelle løsninger, der kan dekorere hjemme hos dig, på kontoret, i butikken eller lignende.

Du kan f.eks. lave en mosvæg, så mosset bliver en dekoration i sig selv, eller du kan lade mosset indgå i større beplantningsprojekter. Kun din egen kreativitet sætter grænsen.

En mosvæg eller brug af mos i indretningen har også flere fordele, og her får du 4 grunde til, at mos er et godt materiale:

• Mos absorberer lyd, og især en mosvæg vil kunne have en stor effekt på lyden i et lokale
  • Mos er meget let at vedligeholde, og kræver hverken vanding, gødning eller lys som en almindelig plante
  • Mos er bæredygtigt, naturligt og har ingen negativ indvirkning på miljøet
  • Mos beholder de smukke og friske farver, og så vokser det heller ikke.

Få en skræddersyet plantevæg

Plantevægge til især erhverv og kontorer er blevet rigtig populære - især grundet det smukke frodige udtryk, men også på grund af de mange fordele, som en plantevæg fx kan give din arbejdsplads, herunder:

• Absorbering af støj og genklang
  • Forbedring af indeklima
  • Renere luft
  • Unikke og fleksible indretningsmuligheder

Især de fleksible indretningsmuligheder gør plantevægge populære. Du kan få planter, som kan bruges som vægge, rumdelere eller andet. Derudover kan en plantevægge give det frodige udtryk uden, at det behøver at optage gulvplads. Det vil sige, at plantevæggen kan placeret i gange eller andre arealer, hvor der ikke må stå krukker pga. flugtveje.

Mulighederne er mange, og du kan få en plantevæg skræddersyet efter lige netop dine ønsker og behov, så du kan få den inspirerende og frodige indretning, du drømmer om.