Tag på skræddersyet safari med Tanzania Tours

Tag på skræddersyet safari med Tanzania Tours

Tanzania har en storslået, unik og meget anderledes natur end den, vi har herhjemme i lille Danmark. I Tanzania finder du ovenikøbet det største antal af vilde dyr i hele verden, og du har mulighed for at komme tæt på alle disse magiske dyr, som de fleste af os kun er vant til at se billeder af, ved at tage på safari i Tanzania.

Du vil med garanti se masser af flotte dyr i deres naturlige habitat, hvilket er en oplevelse, der er fuldstændig usammenlignelig med at se dem i en zoologisk have. På en safaritur vil du blandt andet kunne se dyr, som:

• Majestætiske løver
  • Afrikanske elefanter
  • Giraffer
  • Flodheste
  • Zebraer
  • Tusindvis af flotte og farverige fugle
  • Mange mange flere spændende, eksotiske og vilde dyr

Kom tæt på dyrene

Tanzania er det land i verden, hvor du har størst sandsynlighed for at komme tæt på dyrene og få den bedste safarioplevelse. Der er også rigtig god mulighed for at se sjældne dyrearter som leoparder, geparder og næsehorn.

Alt dette kan du opleve ved at tage en skræddersyet rejse med Tanzania Tours, som er eksperter i Tanzania. Hvad enten du er til safariture på den afrikanske savanne, drømmer om at besøge Kilimanjaro, slappe af på Zanzibar eller kombinere alle tre, så kan du få sammensat den perfekte rejse.

Få mere af den storslåede natur ved at bestige Kilimanjaro

En skræddersyet rejse med safari på den afrikanske savanne i Tanzania kan med fordel også kombineres med en af de andre store attraktioner – nemlig bestigning af Kilimanjaro, som er Afrikas ultimativt højeste punkt. Her har du mulighed for at nå toppen på kun fire dage og være vidne til noget nær verdens smukkeste solopgang.

I løbet af de fire dage vil du være omgivet af storslået natur, og samtidig vil du opleve et kæmpe skift i omgivelserne. Først vil du gå i frodig regnskab, så et tropisk bjerglandskab, og på toppen vil du være omgivet af kæmpe store gletsjere, samtidig med at du kan nyde udsigten ud over sletterne nedenfor. Når du når toppen glemmer du alle de anstrengelser, du har været igennem på vejen op, for det er virkelig et syn, du aldrig glemmer.

Hvis du er til udvidede version af vandring, må du ikke lade dig selv snyde for den oplevelse ud over det sædvanlige, som det er at bestige Kilimanjaro. Du vil med garanti få en oplevelse, du aldrig nogensinde vil glemme.

Oplev hvide sandstrande og det turkisblå i et eksotisk paradis

Hvis du er mere til lækre bounty-strande, skal du besøge Zanzibar. Det er meget få steder i verden, at du finder et hav så turkisblåt og strande så hvide og bløde, som du gør på Zanzibar. Derudover er der gode muligheder for både at snorkle og dykke i det smukke koralrev, der omkranser øen. Alt dette er i sig selv grund nok til at besøge Zanzibar, hvis du trænger til badeferie – men øen har samtidig masser af spændende kultur, historie og meget andet at byde på, så du kommer med garanti ikke til at kede dig.