Tour de France kommer til Danmark

Er du også vild med cykelsport?

Cykelsport er yderst populært. Mange elsker både at trampe løs i pedalerne og se med på skærmen, når diverse cykelbegivenheder løber af stablen. Hvis du er bidt af den fascinerende, tohjulede sport, så kan du glæde dig denne sommer. Året 2022 er nemlig det år, hvor det famøse cykelløb Tour de France slår sine indledende folder på dansk jord. Derfor skal du selvfølgelig sætte kryds i kalenderen, så du kan stå i første parket og iagttage hver en svedperle på de berømte cykeltalenters glinsende pander, mens de drøner forbi på racercyklen.

Find en lækker racercykel

Startskuddet til cykelløbet lyder om et par måneder, så du har stadig god tid til at forberede dig og komme i den rette cykelånd. En god måde at fordrive ventetiden på er ved selv at stige på jernhesten og suse af sted på de danske landeveje. Men til formålet behøver du naturligvis en racercykel af høj kvalitet. Du kan f.eks. overveje at tage forbi Børkop Cykelforretning og tjekke deres formidable udvalg af racercykler ud. Selveste Tour de France-vinderen fra 2012, Sir Bradley Wiggins, er faktisk blevet spottet i netop denne cykelforretning, så måske er du heldig at møde en af deltagerne denne sommer.

Touren gennem Danmark

Hvis du ønsker at opleve Tour de France i Danmark, kan du være med på hele tre etaper. Løbets åbningsetape sætter i gang fra Københavns centrum den 1. juli og dækker en strækning på 13 km. Dagen efter, den 2. juli, køres anden etape fra Roskilde til Nyborg, og den 3. juli tilbagelægger rytterne afstanden mellem Vejle og Sønderborg. Herefter går turen mod tourens hjemland.