Tilskud til nye vinduer og døre – hvilke kan du få?

Hvis du ikke allerede vidste det, har energistyrelsen igangsat et initiativ om at gøre private boliger mere grønne. Det kan komme dig rigtig meget til gode, fordi det betyder, at du kan nye vinduer og døre til en billigere pris via et energitilskud.

Energitilskuddet fungerer således, at hvis du vil have nye vinduer og døre, som giver en bedre isolering, kan du ansøge om at få del i en pulje på 675 mio. kr. Hvert år sættes der en ny pulje i spil, hvorfor alle kan ansøge om at få et tilskud. Det kan derfor anbefales at sende en ansøgning, hvis du også vil gøre din montering en smule billigere.

Udover energitilskuddet er det stadig muligt at gøre brug af håndværkerfradraget. Det betyder, at arbejdet med at montere nye vinduer og døre kan blive skattefrit, så længe regningen er inden for fradragets rammer. Det er derfor et godt tidspunkt at få gjort noget klimavenligt arbejde på dit hus, når du både kan gøre brug af fradraget og ansøge om energitilskuddet. Hvis du skal nye vinduer og døre, er det det rette tidspunkt at gøre noget ved det.