Tandtekniker med fokus på naturtro tandproteser

Specialklinik for tandproteser

Næstved Tandteknik v/ Klinisk Tandtekniker Bonnie Røgen er både tandtekniker i Næstved og i Vordingborg, hvor der tilbydes alle former for tandproteser. Foruden at mestre håndværket inden for tandproteser, er klinikkens tandteknikere ofte på kurser for at efteruddanne sig og udvikle sig, så de hele tiden er på forkant med de nyeste teknikker og tendenser inden for faget. Klinikken varetager hele processen lige fra aftagning af første aftryk, til efterjustering til at protesen er komplet udformet.

Tandtekniker med fokus på kunden

Uanset om kunden er henvist fra egen tandlæge eller selv har besluttet at opsøge klinikken, er der kun fokus på kundes behov. Alt efter, hvad kunden ønsker tilbyder klinikken en uforpligtende samtale om behandling og pris. Derefter bliver der altid foretaget en grundig forundersøgelse og lagt en behandlingsplan, som er tilpasset kundens behov og ønsker. Da det er de færreste, der har prøvet at få lavet en tranprotese før, er stor fokus på, at kunden føler sig tryg. Derfor er tandteknikerne også meget opmærksomme på at forklare de fremgangsmåder, de benytter. Samt tilbyder de også altid ekstra vejledning og svar på diverse spørgsmål.

Værd at vide om tandproteser

• Ens tandprotese skal skiftes efter cirka 7 år.
  • Ens tandprotese skal efterses i hvert fald 1 gang årligt.
  • Ens tandprotese skal tilpasses cirka hvert 2 år.

30 års erfaring i branchen

Tandklinikken har mange års erfaring med at lave naturtro proteser. Det er nemlig muligt at få designet sin protese, så den matcher de øvrige tænders udseende for at opnå det mest naturlige udseende. Det kan bl.a. være, at farven på tænderne på protesen skal matche de naturlige tænder eller at tandkødet skal have samme rødlige nuance på protesen, som det naturlige tandkød har. Derudover anvendes der selvfølgelig udelukkende certificerede materialer såsom akryl eller stål i udformningen af proteser.