Det skal du vide inden din safari i Sydafrika

Tag på safari i Sydafrika

Det skal du vide inden din safari

Har du brug for en oplevelse udover det sædvanlige, kan det være en ide at tage på safari i Sydafrika. Her er der mulighed for at se vilde dyr helt tæt på i deres naturlige habitat, når du besøger nationalparker og private vildtreservater. Landet adskiller sig meget fra det danske klima, og det er præget af en helt særlig stemning, som kun kan fortrylle dig og åbne dine øjne for et fantastisk land. På en safari lever du generelt mere primitivt, end du ville på en uges poolferie. Dette får dig endnu tættere på naturen og giver dig mulighed for at lære landets lokale værdier at kende. På trods af dette, kan du dog forvente høj kvalitet, flotte hoteller og god mad på restauranterne. Overvejer du at tage på safari i Sydfrika, kan du læse med her og få information om det, der er vigtigt at huske.

Husk de rigtige vaccinationer

En af de ting, du bør undersøge, når du skal afsted på safari i Sydafrika, er de relevante vaccinationer. Antallet og typerne af vaccinationer afhænger af feriens længde, samt hvilke områder i landet du skal besøge. Skal du afsted i under tre uger, bør du få hepatitis A samt en stivkrampevaccine. Skal du derimod på et ophold i mere end tre uger, skal du desuden have en hepatitis B, tyfus og eventuelt også rabies og tuberkulose. Derudover bør du altid undersøge udenrigsministeriets anbefalinger, samt om der er malaria i det pågældende land. I Sydafrika er der kun malaria i Nationalparken Kruger. Skal du til dette område anbefales du foruden de ovenstående vacciner at tage malariaforebyggende medicin, inden du rejser. Vaccinationer er især vigtige, når du besøger lande, hvor lægehjælpen ikke er lige så tilgængelig som herhjemme. Det er ærgerligt at få din safari i Sydafrika ødelagt på grund af sygdom, der kunne have været undgået med de korrekte vacciner.

Få en oplevelse for livet

Ved at tage på safari i Sydafrika kan du få en pause fra hverdagen og sætte et nyt perspektiv på din dagligdag. Du får mange nye indtryk og kan både opleve dyreliv og et naturrige, der overrasker dig. Fordelene ved at rejse i Sydafrika er de billige priser, som du kan komme meget langt for. Både overnatning og restaurantpriser er langt lavere end herhjemme. Derudover kan det være en god ide at booke din safari med en guide, for eksempel med Livingstone Safari. Derved får du mere information, end hvis du lejer din egen bil og kører rundt i nationalparkerne selv.