Spareråd i midten af en inflation

Spareråd i midten af en inflation

I en tid, hvor alt fra dagligvarer til el, varme og benzin er eksponentielt stigende, søger mange gode råd til at spare penge på disse udgifter. I dette indlæg vil få råd og vejledning til besparinger i boligen ved fx at lave madplaner eller få nye danske vinduer og døre, der giver dig en meget bedre isolering og dermed sparer dig penge.

Lav en indkøbsseddel

Når det kommer til faste husholdnings- og boligudgifter, så er dagligvarer en stor del af budgettet. Denne post er dyr, og den bliver desværre i tiden kun dyrere, og derfor får du her det bedste tip til at holde udgiften nede: lav en indkøbsseddel. Når du laver en indkøbsseddel, kan du spare penge på flere måder:

• Du sørger for kun at handle det, som du har behov for
  • Du planlægger ugentligt og kan derfor lave en madplan på baggrund af ugens tilbud

Overvej omlægning til en billigere varmekilde

Hvis du har et ønske om at lave vedvarende ændringer i dine udgifter, og din bolig i øjeblikket bruger gas som varmekilde, så bør du overveje at omlægge til en billigere varmekilde. Gas er enormt dyrt i tiden, og så er det heller ikke miljøvenligt. Udnyt tiden til at finde en bedre, mere miljøvenlig varmekilde, der passer til moderne tider.

Få bedre isolering og energimærkning med nye døre og vinduer

Hvis din bolig i øjeblikket har døre og vinduer med en dårlig energimærkning, betyder det, at din isoleringsevne er svag, og du betaler derfor også for energi, der slipper ud mellem sprækkerne. Hos Kastrup Vinduetleverer de danske, energivinduer og døre, der har den højeste energimærkning, så du ikke længere behøver at fyre for fuglene. Det vil også være med til at højne værdien af din bolig markant, og dermed tjener du også penge på længere sigt.