Varmepumper Bornholm

Spar på varmeregningen med en varmepumpe

Er du helt med på, hvad en varmepumpe er? Eller måske har du bare hørt, at de er ret energieffektive og er blevet mere nysgerrig på, hvilke typer der findes? Udover at kunne spare penge på varmeregningen, er der mange fordele ved at lade varmepumpen sørge for varmen i din bolig. Invester i alle fordelene og spar i sidste ende penge på din varmeregning, mens du gør miljøet en tjeneste.

Varmepumpen – en effektiv kilde til varme

Det er ikke altid, at man som lægmand helt forstår sig på varmekilder. Det er imidlertid bare noget, der skal fungere, så stemningen stadig er god i huset, når vinteren rammer. Når du installerer en varmepumpe, vil der være både en indendørs og udendørs komponent. Afhængigt af type af varmepumpen suger varmepumpen varmen ud af henholdsvis luften eller væsken udefra og bruger den varme derfra til at varme de indendørs arealer op. Varmepumpen er energieffektiv, idet den producerer fire gange så meget energi som den anvender. Der findes imidlertid flere forskellige typer af varmepumper:

• Luft til vand-varmepumpen. Denne form er nem at anlægge, idet ingen slanger skal graves ned. Her udnyttes den eksisterende varme fra luften til at producere mere varme.
  • Luft til luft-varmepumpen. Denne slags kan udover at varme også have samme funktion som aircondition og køle din bolig ned. Varmen udsendes ved denne type varmepumpe ikke via en radiator, men derimod en blæser.
  • Jordvarmepumpen, hvor varmen der er i jordens øverste lag omdannes til varme i boligen. Her kan søer også anvendes til nedlægning af varmepumpens slanger.

Mere varme for pengene med en varmepumpe

Den mest effektive varmpumpe er jordvarmepumpen. Fælles for alle typerne er dog, at din varmeregning kan reduceres med mere end 50%. Året rundt kan der både leveres varme eller nedkøling – perfekt til de skandinaviske hjem.