Sådan undgår tilstoppet tagrender

Undgå tilstoppet tagrender: Tagrendenet er løsningen

Efterårets smukke farver på træerne kommer sjældent uden blæsevejr og flyvende blade. Hvis du har problemer med blade og grene i din tagrende, kan du risikere, at den stopper til og mister sin funktion. Det kan resultere i fugtskader på dit hus. Derfor kan det være en god ide at udføre en forebyggende indsats mod tilstoppede tagrender. Dette kan du eksempelvis gøre ved at placere et tagrendenet i din tagrende. På den måde kan vandet fortsat løbe frit gennem tagrenden, og blade, jord og andet skidt samles af tagrendenettet.

Det kan du gøre ved tilstoppede tagrender:

Hvis skaden er sket, og dine tagrender er blevet tilstoppede, er der også nogle ting du kan gøre for at få funktionen tilbage. Her gælder det især om at tjekke alle dine tagrender og rense dem, hvis de er tilstoppede. Du kan både gøre det selv med dine hænder eller en graveske. Hvis det er en større opgave, kan du tilkalde et professionelt tagrensningsfirma, der sørger for rensning af tagrender i København. De medbringer det korrekte udstyr og kan på den måde tømme alle dine tagrender for skidt. Så er du sikker på at dine tagrender er klar til vinterens større mængder nedbør, så dit hus ikke bliver fugtskadet.