Oplever du som mand problemer med hårtab?

Som de fleste mænd har oplevet, har toppen en tendens til at blive tyndere med alderen. Det kan være hårdt at indfinde sig med - men der er faktisk noget som du kan gøre.

Månefrisurer forbindes ofte med ældre mænd, men nogle gange bliver unge mennesker i tyverne også påvirket af tyndere hårvækst. Såfremt at du er en af dem, så er du klar over, hvor hårdt hårtab kan være.

Den mest normale årsag til hårtab er mandlige kønshormoner, der trænger ind og ødelægger hårsækkene, hvilket får dem til til sidst at bukke under og trænge ind.

Det er ikke noget at skamme sig over

Mange mænd skammer sig over at tabe håret, ligesom mange skammer sig over at ville gøre noget ved det. Men der er bestemt ingen grund til at gøre det. Mænd begynder i stigende grad at modtage forskellige skønhedsbehandlinger.

Det er ikke unormalt at ville gøre noget på egen hånd, og det er okay. Det gør dig hverken feminin eller mindre mand. Rigtige mænd passer også på sig selv. Som følge heraf bliver behandlinger for mandlig hårtab mere almindelige.

Der er andre muligheder!

Hvis du alligevel ikke tør at få behandling mod hårtab, er der forskellige måder du kan håndtere det på. Der er nemlig mange frisure, som egner sig til netop din ansigtsform og hårtykkelse. Her kan du få hjælp hos din frisør som uden tvivl vil guide og hjælpe dig med at få dit hår til at fremstå mere fyldigt end det reelt er.

Hvis du ikke føler en ny frisure er en tilfredsstillende løsningen på dit problem er det naturligvis altid muligt at starte på behandling mod hårtab.