Kan gammelt gulv renoveres?

Gulv er af gode grunde til for at blive brugt, og det er derfor helt naturligt, at der opstår ridser eller mærker. Lige gyldigt hvor fint et gulv, du har, er der ingen grund til at gå på æggeskaller på det. Du behøver hverken at slå dig til tåls med ridser eller lægge et helt nyt gulv, for dit gulv kan nemlig renoveres.

Afslibning frem for nyt

Der findes imidlertid råd for afridsede, gamle overflader, og det råd hedder afslibning. Det gælder bl.a. følgende overflader:

• Trægulve
  • Linoleum- og vinylgulve
  • Trapper
  • Andre overflader såsom bordplader

Så hvis du står og mangler rådgivning fra en professionel gulvmand, hvad enten det gælder nyt linoleumsgulv eller afslibning af træbordpladen, bør du vælge en virksomhed, der har bred erfaring indenfor området.

Gulvrenovering generelt

Du kan selvfølgelig altid få nyt gulv, men i virkeligheden kan det også bare afslibes. Så i stedet for at lægge et helt nyt gulv, kan du med fordel vælge løsningen med afslibning, som i øvrigt er en billigere løsning. På den måde gøres processen meget nemmere, og du sparer samtidig penge. Der er altså ingen grund til at blive for ked af ridserne i gulvet eller på trappen – de kan nemt renoveres. Det gælder i øvrigt alle former for træ-, vinyl- og linoleumsgulv.

Hyr en professionel gulvmand

Hvis du er bosat i Østjylland og har brug for en professionel og erfaren gulvmand til at renovere dine overflader, bør du ikke tøve med at række ud. Her kan du være sikker på, at arbejdet bliver gjort ordentligt, og at resultatet er tilfredsstillende. De vil også kunne fortælle dig mere præcist om, hvilke gulve og overflader der kan afslibes. Hvis du på den anden side har behov for et nyt gulv, står den selvsamme gulvmand selvfølgelig også til tjeneste.