Hvilket elarbejde må du selv udføre?

En elektriker kan hjælpe med rigtigt mange ting. Det kan være alt fra store til små opgaver. Er du f.eks. ved at blive skør over, at din sikring springer, hver gang du koger vand, har mad i ovnen og tænder for opvaskemaskinen? Det kan en elektriker nemt fikse! Skal du have et eltjek, inden du f.eks. sælger dit hus, så din køber ved, om der er styr på installationerne? Det klarer en elektriker for dig! Er der sket nogen form for elfejl i huset, og du aner bare ikke, hvad der er gået galt med din stikkontakt? Så kald på en elektriker… Og listen fortsætter!

Hvilket elarbejde må du selv udføre?

Du må selvfølgelig gerne selv hænge dine lys op, hvis det er det du skal (men selv her, kan nogen have brug for en elektriker!). Du må også selv udskifte eller montere stikpropper, ledningsafbrydere; reparere elapparater, udskifte ledninger, der fører strøm til apparatet mm. Men nogle sager kræver altså en elektriker, som du ikke selv må tage dig af, såsom: nye installationer i boligen, installere eller udskifte udendørs afbrydere eller stikkontakter, sætter en ny stikkontakt op i boligen mm. En elektriker kan være en god idé, hvis du ikke føler dig sikker nok i dine handyman-evner!

Hvordan finder du en god elektriker?

Din lokale elektriker skal nok altid stå klar til at hjælpe, hvis du skulle have brug for det. Du kan altid ringe og høre, hvad de kan hjælpe dig med, og de skal nok være mere end glad for at yde deres erfaring og kompetencer inden for deres branche til andres service!