Hvilken industriport skal jeg vælge?

Hvilken industriport skal jeg vælge?

Er du i gang med et større industribyggeri, og skal du nu til at vælge porte hertil, eller trænger en af de gamle porte i din industriport blot til udskiftning, så er det vigtigt, at du vælger den helt rigtige port. Der findes mange forskellige industriporte med forskellige egenskaber, og i dette indlæg gør vi dig lidt klogere på, hvad de forskellige typer kan.

Hvilke typer af industriporte findes der?

Gennem årene er der blevet udviklet en række forskellige typer af industriporte, så alle bedst muligt kan få den port, de ønsker, uanset behov. Når du skal vælge en ny industriport, er det derfor også vigtigt, at du kender din egne behov for industriporte, så du ved, hvad det er, der skal matche disse. I det følgende gennemgår vi en række af de forskellige industriporte, der i dag findes på markedet.

• Rulleporte. Den klassiske rulleport er en fleksibel portløsning, der kan opfylde mange forskellige behov inden for industrien. Den fungerer nemt og sikkert og kræver meget lidt plads, hvorfor den også har en begrænset monteringsplads. Rulleporte fås desuden i forskellige afarter, alt efter om det er til industrielt brug, til køl og frost eller til levnedsmiddelindustrien.
  • Hurtigporte. Hurtigporte er det oplagte valgt, hvis porten ofte er i brug og kræver en hurtig og effektiv funktion. En hurtigport kan både bruges inde og til udendørs brug, og kan sikre konstant temperaturer i et rum.
  • Ledhejseporte. En ledhejseport er ofte den type, der udover at blive brugt i industrien også bruges som klassisk carport, hvor porten åbner lodret opad og ligger under loftet, når industriporten er åben. Denne industriport kræver minimal plads, fås i en række forskellige designs og kan desuden fjernstyrres.
  • Kølerumsdøre og fryserumsdøre. Industriporte, der skal bruges ved køle- og fryserum kaldes også for termoporte. En termoport fungerer hurtigt og effektivt og har desuden isolerende egenskaber, så du nemt kan opretholde temperaturen i dit køle- og fryserum.
  • Skydedøre til industri. Industrielle skydedøre fås med mange forskellige egenskaber og kan som regel laves på specialmål, så den netop passer til din industribygning.

Køb din industriport hos DAN-Doors

DAN-Doors er en dansk dørproducent, der med sine intelligente løsninger tilbyder alle former for industriporte. DAN-Doors tilbyder specialfremstillede industriporte, så du altid er sikker på at få en port, der netop matcher dine behov. Her får du kvalitetsløsninger baseret på et stærkt fagligt og håndværksmæssigt grundlag, hvor både teknik, design og funktionalitet er i top.