Nybyg

Hvad skal man være opmærksom på ved nybyg af hus?

Det kan være en jungle at finde hoved og hale i at bygge nyt hus. Her er et lille overblik over ting, du skal være opmærksom på, hvis du vælger at bygge nyt hus.

Hvad er fordelen ved nybyg?

Der er mange fordele ved nybyg, en af dem er, at opførslen af et nyt hus giver mulighed for at lave en plantegning, som tager udgangspunkt i dine eller din families behov. Derudover er der mange muligheder for at lave nybyg energibesparende, fordi huset levet op til de nyeste energikrav, så du årligt kan spare penge på varme. Dermed vil huset også have et naturligt bedre indeklima, som er sundere at opholde sig i. Over tid vil de nybyggede huse at altså være mere økonomiske, fordi du sparer penge på forbrug og vedligehold, da der oftest næsten ikke vil være noget at vedligeholde det første lange stykke tid. Det vil ofte også være nemmere at sælge dit nybyggede hus igen, da det ikke taber så meget værdi over årene, men stadig står pænt efter års brug.

Det skal du huske i budgettet

Du skal huske at gøre plads til ekstra udgifter i budgettet, inden du bygger nyt. Der kan komme uforudsete ting såsom fundering, jordbundsundersøgelser og sandpude og du skal regne med at tilsidesætte omkring 30.000 til 100.000 kroner ekstra. Der er ofte mange, som ikke prioriterer at få anlagt en ordentlig have, fordi de koster mange penge i budgettet. Men det kan ofte vise sig at være alle pengene værd at få en professionel til at komme med smarte løsninger. Husk også at prøve og få nye teknologiske løsninger i hjemmet, det kan spare tid, og gøre huset attraktivt for købere senere hen.

Sådan finder du den rette murer til nybyg

Når du skal vælge en murer til dit nybyggerprojekt, skal du vælge en murer, som du føler lytter til dine ønsker og behov. Det kan være en fordel at sammenligne priser på forskellige tilbud fra forskellige murer, som du har i betragtning. På den måde kan du få et overblik og vælge den, du synes bedst om. Til nybyg kan det også svare sig, så vidt muligt at vælge en lokal murer, da murerne måske har lavet andet i området. Du støtter dermed også byen og arbejdskraften, som i sidste ende gør dit hus mere værd. For et professionelt samarbejde, kontakt Normors Murerforretning og hør nærmere om mulighederne for nybyg i dit område.