Hvad kan en VVS'er hjælpe med?

Hvad kan en VVS'er hjælpe med?

En VVS-montør arbejder med de fleste områder indenfor varme-, sanitet- og ventilationsinstallationer. VVS står netop for varme, ventilation og sanitetsteknik, hvilket således er meget sigende ift., hvad man beskæftiger sig med i branchen. Før i tiden var ventilation byttet ud med vand, hvorfor der kan forekomme misforståelser. Ventilationsteknik er dog et stort og essentielt felt indenfor branchen, hvorfor det nu er en fast del af navnet. En VVS’er kan dog ofte hjælpe med et væld af forskelligartede opgaver som f.eks. montering og vedligeholdelse af facader og tage i metal, installationer af rør, kedler, pumper og energianlæg.

Alsidige kompetenceområder

VVS-branchen er en alsidig branche, som beskæftiger sig med mange kompetenceområder og berøringsflader. Helt lavpraktisk betyder det, at en VVS’er kan hjælpe dig med alt fra en dryppende vandhane til større og mere tekniske problematikker såsom energioptimering og ventilationstekniske installationer. En af de opgaver som vokser i og med faget er, hvordan man rådgiver i samt udfører energioptimerende installationer og reparationer. Som faglært VVS’er bliver du ekspert i, hvordan man sparer mest muligt på energien, belaster miljøet mindre samt får det maksimale ud af dit forbrug.

Autoriseret VVS-installatør

Et andet og vigtigt aspekt i forbindelse med VVS-arbejde er, at det altid er en god idé at vælge en autoriseret VVS-installatør, hvis behovet opstår. På den måde sikrer du dig bedst i forhold til at få den rette hjælp, vejledning og service. Der er desuden bestemte lovkrav, som betyder, at der skal en autoriseret installatør til at udføre alle nye VVS-installationer, indgreb i eksisterende faste vand- og afløbsinstallationer samt i forbindelse med kontrol af fejlinstallationer og. Lign…. Således undgår du, at det hele skal laves om flere gange samtidigt med, at din forsikring også dækker det, hvis uheldet er ude. Det kan derudover anbefales at få en VVS-serviceaftale til dine installationer.