Hvad er online hypnose?

Hvad er online hypnose?

Online hypnose er, ligesom almindelig hypnose, en tilstand man opnår sammen med hypnotisøren med det formål at bringe en ønsket forandring i sindet. Der arbejdes ud fra videnskabelige og anerkendte teorier. Personen, der hypnotiseres, skal som udgangspunkt beslutte sig for at blive absorberet af hypnotisørens instrukser for at opnå den fulde effekt af tilstanden efterfølgende. Jo mere man hengiver sig, jo større udbytte opnår man.

Online hypnosearbejder effektivt med underbevidstheden, der holder os tilbage fra at opnå succes. Underbevidstheden og vores adfærdsmønstre er skræmmende svære at ændre på, og det kan derfor være nødvendigt at søge hjælp til de store udfordringer. Hypnose kan hjælpe os med at blive mere bevidste om vores adfærd og underbevidsthed, så vi selv er med til at styre og kontrollere svære situationer.

Hypnose kan ske både med fysisk eller online tilstedeværelse, og begge fungerer lige effektivt.

Fordelene ved online hypnose

Generelt er der ingen berøring ved hypnose, og det er derfor en metode, der fungerer lige effektivt, om man møder personligt op, eller om man sidder overfor hypnotisøren på en skærm. Det eneste der kræves, er en stabil internetforbindelse, og herefter kan man altid være i kontakt med sin hypnotisør, uanset hvor man befinder sig i verden.

Derudover skal der heller ikke beregnes transporttid eller -omkostninger for at besøge sin hypnotisør. Man kan blive i sit hjem, hvor man føler sig tryg og samtidig nyde den online hypnose. Derudover kan man sidde eller ligge i de møbler man føler sig godt tilpas i, så man har de bedste vilkår for at opnå den mest effektive og hengivne hypnose.

Hvad kan online hypnose hjælpe med?

Online hypnose er præcis lige så effektiv som almindelig hypnose, og det kan derfor hjælpe med de samme problemstillinger. Nogle opsøger hypnose, hvis oplever et meget konkret problem, som de gerne vil have hjælp til, mens andre opsøger hypnose, fordi de har brug hjælp til noget mere uspecifikt, for eksempel hvordan de kan opnå mere livsglæde.

Nogle af de konkrete problemstillinger, som folk går til online hypnose med er angst, depression, vægtproblemer, problemer med at være konfliktsky, med at være leder eller med at skulle starte forfra et sted i livet.

For en professionel online hypnotisør kan Power-Boost kontaktes. Her arbejdes både med private og virksomheder, som ønsker et skift i deres liv eller arbejdsgange, som kan skabe en positiv effekt. Online hypnose er dermed ikke en behandling, men en hjælp på vejen mod selv at skabe en forandring.