Hvad er en slamsuger?

Hvad er en slamsuger?

En slamsuger er som nævnt en stor lastbil eller vogn, der er bygget således, at den kan suge flydende masse op i en tank. Derfor er en slamsuger også den helt ideelle maskine at få besøg af, når kloakken har brug for at blive renset – det gælder såvel i private som offentlige rum. Helt lavpraktisk fungerer det således, at slamsugeren med enorm kraft bag kan spule kloakrøret med rent vand for at løsgøre eventuelt skidt, og herefter kan den suge andre materialer som grus, slam og fedt op. En slamsugning efterlader med andre ord din kloak fuldstændig ren igen. Det kan dog også ske, at slamsugningsvogne bruges til at køre industriaffald, kemikalier eller andet ud fra byen, da vognene er gjort af et materiale, der sagtens kan holde på farligt affald. Dog lægger de fleste mærke til slamsugere i forbindelse med, at de rengør kloakker, da det godt kan have en relativt kraftig lugt.

Hvad koster det?

En slamsuger er et utroligt funktionelt stykke værktøj, og i denne verden hænger pris og kvalitet derfor også sammen. Prisen for en slamsugning er relativt høj sammenlignet med, hvad du fx ville skulle betale for en VVS’er eller elektriker. Hvis du vælger en autoriseret kloakmester til din slamsugning, som vi bestemt anbefaler, vil det normalt koste et sted mellem 600-900 kr. i timen. Det tager for det meste kun mellem 1-2 timer at få spulet sin kloak, men det afhænger alt sammen af, hvilken stand din kloak leveres i. Hvis din kloak befinder sig i følsomt område som fx din have eller ved en gangsti, behøver du ikke være bekymret for, at slamsugeren vil skade dit område. I langt de fleste tilfælde har autoriserede kloakmestre en særlig slamsugerslange, der kan forlænge den originale og dermed sørge for, at dit følsomme område ikke beskadiges.