Guldsmeden Facius i Herning

Har du gamle smykker, du ønsker omsmeltet?

Guldsmeden med det åbne værksted

Guldsmeden Facius Eftf. er guldsmed i Herning og er helt unik med sit åbne værksted i forlængelse af forretningen. Hos Guldsmeden Facius findes et fantastisk udvalg af diverse sølv og guldsmykker, vielsesringe samt er det muligt at få omsmeltet gammelt sølv og guld. Hvad end forretningens kunder ønsker at købe nyt eller få re-designet gamle smykker, lytter medarbejderne til kundens ønsker og står klar med kyndig rådgivning og vejledning. Medarbejderne tæller 4 guldsmede ansat på værkstedet og 2 faglærte i butikken.

Smykkeværkstedet ved Guldsmeden Facius

Der er et åbent værksted tilknyttet forretningen, hvor der både tilbydes omsmeltning af smykker samt reparation af smykker.

Reparationer omfatter alle slags smykker både arvesmykker, der skal friskes op eller måske helt fornyes. Derudover også hvis vielsesringen skal rettes i størrelse, eller graveringen skal friskes op. Der tilbydes også indfatning af brillanter.

Omsmeltning af smykker tilbydes til kunder, der ønsker at give nyt liv til deres gamle smykker eksempelvis til en gammel vielsesring. Forretningen har også egne designs, de kan anvende. Men kreerer og designer også nye modeller efter kundens ønske.

Forretningen har også et stort og flot udvalg af vielsesringe til det vordende ægtepar, der ønsker en helt speciel ring til lejligheden. Også i denne forbindelse tilbyder guldsmeden mulighed for at parret kan sætte deres eget præg på ringene, så de bliver helt unikke. Alt kan lade sig gøre i guldsmedens smykkeværksted.

Dine smykker er i sikre hænder

Hos Guldsmeden Facius er dine smykker altid i sikre hænder, da de ikke sender dine smykker frem og tilbage til reparation, da alt bliver lavet i forretningens eget værksted. Guldsmedens ansatte er bestræber sig altid på re-designe smykker lige efter kundernes ønsker. Men grundet den store passion inden for branchen kigges der også meget mod udlandet for at finde inspiration til de nyeste tendenser inden for faget. Derfor er kunderne også altid sikret friske medarbejdere, der har spændende og anderledes løsninger til, hvordan kundernes gamle smykker kan få nyt liv.

Omsmeltning er det nye “grøn”

Med en stigende interesse for genbrug og genanvendelse er omsmeltning også blevet in. Det er nu ikke den nærige type, der går ned til guldsmeden for at få omsmeltet smykker men derimod den miljøbevidste. Samtidig er omsmeltning af smykker også den oplaget måde at bevare affektionsværdien i smykker, der måske ikke er ligeså tidssvarende, som de engang var.