Forlæng livet på dine hvidevarer

Forlæng livet på dine hvidevarer

Du kan selv lave reparationer på dine hvidevarer

Mange forbrugere er faktisk ikke opmærksomme på, at man selv kan reparere sine hårde hvidevarer, helt uden at skulle kontakte en professionel VVS-installatør. Ofte kan man se fejlkoden direkte på maskinen som et lille symbol, og din manual vil så fortælle dig, hvad maskinen har brug for. Har du ikke manualen ved hånden, vil du oftest også kunne google dig frem til, hvad fejlkoden betyder.

Selvom det kan virke frustrerende, når ens hvidevarer blinker og ikke vil virke, er det faktisk ofte en meget simpel forklaring, der kan klares med en meget enkel udskiftning eller reparation.

Spar penge på dit budget

Vælger du selv at reparere dine maskiner, kan du tro, der er penge at spare. Frem for at udskifte hele maskinen, kan maskinens fejl højest sandsynligt ordnes med udskiftning af en reservedel. I de fleste tilfælde er der tale om en enkelt udskiftning, så du behøver heller ikke at skulle betale en professionel til at komme og foretage reparationen.

Det gode ved at gå på jagt efter hvidevare reservedele er, at du kan få lige netop den del, du mangler, og reservedele til hårde hvidevare koster sjældent særligt mange penge.

Tænk grønt og brug reservedele

Generelt skrotter danskerne både meget elektronik og mange hvidevarer, der endnu ikke er fuldt udtjente. Det kan virke besværligt at skulle lave reparationer på ældre maskiner, da det er så nemt bare at købe noget nyt. Desværre er det bare, hvad vi er blevet vant til at gøre i forbrugersamfundet. I stedet for køb-og-smid-ud kulturen bør du tænke grønt og reparere det, du allerede har.

Ved at ordne dine hvidevarers fejl med reservedele vil du forbruge mindre og skåne miljøet, da maskinen ellers ville være havnet på genbrugspladsen.