Tandlæge Skibby

Find den rette tandlæge for dig

Hvad koster et tandeftersyn?

Med tiden er vi blevet mere bevidste om, hvordan vi ser ud, og hvad vi udstråler. Et fængende smil er en vigtig del af dette. Mange afprøver forskellige behandlinger for at udrette tænderne eller få et hvidere smil, men ofte er disse procedurer slet ikke nødvendige. Hvis man blot overholder sit tandeftersyn regelmæssigt, er det let at vedligeholde tænderne. Mange associerer dog tandlægen som en dyr udgift, men i det fleste tilfælde holder denne gængse opfattelse slet ikke stik. Tandlægeregninger varierer meget, men du kan spare penge uanset beløbet, hvis du er medlem af Danmark. Som udgangspunkt koster en grundundersøgelse hos tandlægen fra 100 kroner og op til som regel 170 kroner. Det hele afhænger af dine tænders tilstand – så husk at børste!

Kom af med din tandlægeangst

Når man træder ind på tandklinikken, bliver mange ofte paralyseret med angst. De mange apparater, den specielle duft og frygten for et hul virker altomsluttende. Der er dog meget, du kan gøre for at komme af med din tandlægeangst. For det første er vigtigt at vælge en tandlæge, som du har tillid til. Hvis du blot er ærlig omkring din angst, kan du sammen med tandlægen udarbejde det perfekte behandlingsforløb, hvor du føler dig tryg. Medviden kan også mindske din angst, så spørg endelig din tandlæge hvad de foretager sig under konsultationen. Du kan eventuelt få et håndspejl, så du kan følge med under undersøgelsen.

Sådan finder du den perfekte tandlæge for dig

Der findes mange tandlæger, og det kan således virke uoverskueligt at skulle vælge. Som udgangspunkt kan det dog betale sig at gøre sit forarbejde, inden man udvælger sin tandlæge. Af den grund er det en god idé at tjekke klinikkens anbefalinger, samt om fagligheden er i orden. Det er også fordelagtigt at vælge en lokal tandlæge, så du let kan få en tid, hvis du døjer med pludselig tandpine eller lignende. Du kan eksempelvis tage kontakt til Tandlæge Skibby, som har stor erfaring med diverse behandlingsformer. Her er du sikret en god kommunikation, gennemsigtige priser og undersøgelser, hvor du kan føle dig helt tryg.