Få en tilbygning i træ med en professionel tømrer

Få en tilbygning i træ med en professionel tømrer

Når familien får et ekstra medlem, hobbyen vokser eller huset bare bliver for småt, så kan det være på tide at overveje at anskaffe sig en tilbygning i træ. Her kan man få mange ekstra kvadratmeter, og samtidig få en pæn tilbygning til huset. Mange vælger at få en tilbygning, så de ikke skal sælge deres hus for at få mere plads, og i stedet kan de helt selv bestemme, hvordan tilbygningen skal se ud.
Tilbygningen kan have mange funktioner alt efter, hvad det eksisterende hus mangler. Den kan bruges som garage, et ekstra værelse, badeværelse eller opbevaringsrum.

Den billigere løsning

Træ er et relativt billigt materiale sammenlignet med mursten, og det kan derfor godt betale sig at overveje træ som materiale. Dertil kommer, at vinduer af træ er billigere end træ/alu vinduer.

Derudover er træ også et miljøvenligt alternativ til beton og mursten. Træ er også pænt, og behøver ikke nødvendigvis passe til farven på det eksisterende hus, men kan enten stå råt eller males i en hvilken som helst farve.

Husk at opfylde kravene

Husk at være bekendt med alle reglerne på området inden du kaster dig ud i at bygge til. Hos din kommune skal du søge om byggetilladelse til at opføre ekstra kvadratmeter på din grund. Derudover er der også specifikke krav til boligen, alt efter om den er til beboelse eller garage, og hvordan den skal isoleres. Der kan også være specifikke krav til konstruktionen af tilbygningen, og om taget skal have en særlig konstruktion, hvis den nye bygning er i forlængelse med det gamle hus.

Hvis du ikke har mulighed for at sætte dig ind i alle reglerne for tilbygninger, kan du altid kontakte en professionel tømrer, som kan hjælpe dig med at opfylde dine boligdrømme. En professionel tømrer har styr på retningslinjerne for byggeri, og kan samtidig hjælpe med at skabe en flot tilbygning i træ. Kontakt en professionel tømrer i dag hos Isenvad Tømrerfirma i Bording.