Dit kassesystem skal vokse med dig – ikke fra dig

Kvaliteten af dit kassesystem er altafgørende for din arbejdsglæde. At skulle vælge kassesystem til din forretning kan være svært og uoverskueligt. Det er vigtigt, at du gør dig nogle tanker om butikkens fremtid og udvikling, inden du udvælger et system. Dit kassesystem skal netop kunne vokse sammen med dig og forretningen. Her vil du blive præsenteret for 4 vigtige funktioner, som dit kassesystem skal kunne. Det vil forhåbentlig gøre udvælgelsen lidt mere ligetil.

Kassesystem med lagerstyring

Et kassesystem med lagerstyring kan være en stor hjælp. Det sikrer dig et overblik over din beholdning, omkostninger m.m. Dit lager bliver automatisk opdateret løbende. Du vil derfor let kunne holde øje med din forretnings bevægelser, så du for eksempel på meget kort tid kan få bestilt de varer, der mangler på hylderne. På den måde er du altid et skridt foran.

Kassesystem med betaling

Det vil være smart for din forretning at investere i et kassesystem, som modtager forskellige typer betaling. Hvis dine kunder både kan betale med kontanter, kreditkort og forskellige typer valuta, vil det gøre dine varer tilgængelige for en større gruppe mennesker. Det ville være fjollet at begrænse sig på dette område.

Kassesystem med mobilepay

Hvis du virkelig vil imødekomme de yngre kunders behov, er det essentielt at få installeret et kassesystem, som tager imod mobilepay-betalinger. Det bliver forsat mere og mere almindeligt at kunne betale via sin smartphone, så dine kunder vil i høj grad have en forventning om, at det kan lade sig gøre i din butik også. Systemet er ikke spor kompliceret. Du kan enten have en QR-kode, som kan scannes i mobilepay-appen, eller du kan have et nummer, som dine kunder overfører beløbet til. Ved at åbne op for denne betalingsmulighed åbner du din forretning op for fremtiden.

Online POS-system

Hvis du virkelig ønsker at fremtidssikre din virksomhed, så skal du investere i et online POS-system. POS står for ”Point of Sale”, og det er en digital sikring af din forretnings data. Du kan tilgå al information på nettet – både varebeholdning, ordrer og meget, meget mere. Det giver dig en fleksibilitet i din arbejdsgang, da du kan danne dig et overblik lige meget hvor, du befinder dig geografisk. Derudover er systemet udviklingsdygtigt. Der bliver løbende foretaget automatiske opdateringer, så du og din forretning er sikker på at følge med tiden.