Derfor skal du gå på jagt i en retro butik

Derfor skal du gå på jagt i en retro butik

I en tid, hvor genbrug, bæredygtighed og personlig stil kendetegner en hel generations bestræbelser, er der intet som et godt retrofund. I dag behøver du end ikke tage til nogle af de store byer for at finde en retro butik, der er smækfyldt med det grå guld, men dermed ikke sagt, at der ikke oftest er et lidt bedre udvalg i de største byer. I dette indlæg kan du blive klogere på, hvordan du indretter din bolig og giver den personlighed fra de bedste fund fra en retro butik.

Designerhåndværk og sjælfulde designs

I retro butikker vil du ofte kunne finde en stor afdeling i butikken, der er dedikeret til ældre designtilbehør, lamper med historie og sjæl og endda ægte designermøbler fra tid til anden. Du vil ofte også finde, at disse koster halvdelen af, hvad man skal give for moderne designermøbler, og at retro butikkens medarbejdere kan give dig en indsigt i historien bag dit nye møbel. Disse ældre designs kan være den helt rigtige kontrast til de moderne hjem, hvor hvide vægge og Georg Jensen-lysestager præger tv-møblet. Derudover kan du finde alverdens nips med gamle logoer, gammelt køkkenudstyr og måske endda dét spisebord, du gik og manglede.

Lad dine nips sætte sit præg på din bolig

Hvis du virkelig ønsker personlig udsmykning, skal du hoppe i en retro butik og gå på opdagelse i deres udvalg af accessories og nips. De kan være med til at skabe en rød tråd i dit hjem og give den retro vibe, du efterspørger, uden at du skal gå på kompromis med resten af din moderne indretning. Disse bidrager i stedet til helhedsudtrykket af din bolig, og du vil næsten altid kunne finde et fantastisk tæppe, en lavalampe eller gamle metalskilte fra værkstedsfabrikker. Gå på opdagelse i din retro butik i dag og kom i gang med din retro vibe.