Topscore til Peugeot 508

Topscore til Peugeot 508

EuroNCAP har offentliggjort sine seneste crashtestresultater, hvor blandt andet Peugeot 508 er blevet testet og markerer sig ved at være blandt de modeller, der har opnået de maksimale 5 stjerner for det samlede sikkerhedsniveau.

EuroNCAP vurderer sikkerheden for voksne på forsæderne som god, idet kabinen forblev stabil i frontaltesten og det ikke var nødvendigt med knæairbags for at sikre det vigtige benområde. Særlig resultatet i piskesmældstesten fremhæves som positivt.

Sikkerheden for børn får maksimal score for børn på 3 år. Her fremhæves muligheden for at frakoble passagerairbaggen og informationen om, hvorvidt airbaggen er tilkoblet eller ej roses for at være meget tydelig.

Peugeot 508 er som standard udstyret med selealarm på alle sæder og ESC og fra Active-niveau er også fartpilot/-begrænser standardudstyr. ESC-systemet bestod EuroNCAPs nye dynamiske ESC test på overbevisende vis og sammen med det generelle høje aktive sikkerhedsniveau har det resulteret i 7 points for aktiv sikkerhed svarende til hele 97 % af mulig pointscore.

Peugeot 508 har samlet set et højt sikkerhedsniveau, der placerer den blandt de sikreste biler i sin klasse.