Peugeot vil erobre verden med 2008

Peugeot vil erobre verden med 2008

2008 er Peugeots bud på en helt ny og innovativ model i B-segmentet og den første af Peugeots modeller, som er udviklet og designet på flere kontinenter samtidig. Målsætningen er, at den skal vinde kundernes hjerter over hele verden, når den bliver lanceret i forsommeren 2013.

Et innovativt koncept

Verden udvikler sig konstant og bliver mere og mere urban, og det giver grobund for en ny generation, som altid er på farten og elsker dynamik. De findes på alle kontinenter og er på udgik efter produkter, som afspejler lige netop deres personlighed.

Denne tendens er kongstanken bag 2008. Den er skabt med udgangspunkt i Peugeots DNA, som kombinerer et unikt design med Peugeots anerkendte køreegenskaber, og hertil er der tilsat et stænk SUV, som giver den de særlige crossover-karakteristika. Resultatet er en urban crossover, som matcher kundernes behov uanset om, de bor i Kina, Europa eller i Latinamerika. På trods af en længde på kun 4,16 m er det lykkes 2008 at forene køreegenskaberne fra en større hatchback med styrken og ikke mindst rummeligheden fra en SUV. Den passer perfekt ind i byen og lige så godt på landevejen - 2008 er en moderne bil for alle.

2008 bliver produceret tæt på de forskellige markeder, i Frankrig (Mulhouse), i Kina (Wuhan) og i Brasilien (Porto Real).

”2008 skal bidrage til at fastholde mærkets position som leder i B-segmentet i Europa og til at vinde nye kunder i Asien og Latinamerika”, fortæller Peugeots nytiltrådte direktør, Maxime Picat.

Elegant og atletisk

Med 2008 har Peugeots ingeniører genfortolket standarden for rummelige biler i B-segmentet og formår succesfuldt at blande elementer fra flere verdener. Den har en høj køreposition og kan afhængigt af version være udstyret med specielle dæk (”Mud&Snow”) på 17” fælge med mat diamantmønstret finish. De forstørrede skærmkasser bidrager til SUV-looket, der forstærkes yderligere af de sorte kofangere, beskyttelsesskjold samt lister hele vejen rundt om bilen, der er elegant pyntet med detaljer i rustfrit stål.

Fronten er designet i tråd med Peugeots stilkoder og 2008 fremstår både potent og elegant med præcise og næsten usynlige samlinger. Udtrykket forstærkes af den ”flydende” kølergrill, mens forlygterne er skarpt udformede med LED kørelys for at understrege frontens linjer og samtidig har et udtryk som et katteøje.

2008 har en stærk profil med atletiske linjer, som ender i en ligeså dynamisk bagende, der indrammes af de karakteristiske baglygter med tre ”løveklør” i LED lys.  Bagagerummet er generøst og har en praktisk læssekant. Selve bagagerumsklappen i glas smelter naturligt sammen med panoramaglastaget, der er udsmykket med tagrælinger og afsluttes med en fræk spoiler.

2008 er udstyret med seneste generation af højteknologiske motorer, som takket være e-HDi teknologien og den nye familie af 3-cylindrede benzinmotorer, giver den en CO2-emisison fra kun 99 g/km.