På Smukfest opfordrer Peter Larsen Kaffe til at skænke kaffen med omtanke

Med klimaforandringer, øget efterspørgsel og mindre udbud af kaffe i fremtiden, opfordrer Peter Larsen Kaffe til, at vi som forbrugere skænker kaffen med omtanke og tager bevidste valg når vi køber, brygger og nyder kaffe. Netop dét kan festivalgæsterne opleve i Bøgeskoven på en sjov, smuk og finurlig måde – skabt på en legeaftale mellem Peter Larsen Kaffe og Smukfest.

Slå et smut forbi Kaffe-Tanken
Smukfest og Peter Larsen Kaffe har været legekammerater i mange år og skabt gode kaffeoplevelser sammen i Bøgeskoven. I år har samarbejdet skabt en ny finurlighed, hvor de mange gæster kan opleve Kaffe-Tanken, der i alt enkelthed byder på samtaler, smagsprøver og tanker om kaffe i øjenhøjde.

”Vi ved, at kaffe er en vigtig katalysator for mange kaffedrikkere i hverdagen, fordi kaffen rummer mange situationer, behov og følelser. Kaffe nydes både når vi har brug for at få energien op, men også når vi har behov for at komme ned i gear og få ro på. Det vil vi gerne vise med Kaffe-Tanken på Smukfest og samtidig slå et slag for, at vi alle bliver endnu mere bevidste om vores valg af kaffe i hverdagen. Vi håber, at der er mange, som lige slår et smut forbi Kaffe-Tanken i Bøgeskoven”, siger Marian Lundholm, Marketingchef hos Peter Larsen Kaffe.

Kaffe-tanker med overraskelser
Kaffe kan noget helt særligt. Kaffe binder os sammen i fællesskab, når vi samles socialt – eller når vi har brug for en stund alene til at samle tankerne. På Kaffe-Tanken kan gæsterne smage på kaffe, der er brygget lynhurtigt eller tage sig tid til lære at lidt mere om kaffe, mens den langsomt brygges. Den langsomme version byder nok også på en ekstra overraskelse.

”Hos Smukfest ønsker vi at skabe finurlige oplevelser i skoven, som gør festivalen sjovere eller nemmere for vores gæster. Derfor er vi glade for vores langvarige samarbejde med Peter Larsen Kaffe. Hvert år skaber vi i kreativt fællesskab nye og spændende oplevelseskoncepter med kaffen i centrum” udtaler Allan Baunsgaard, Marketing- & Partnerskabsansvarlig fra Smukfest.

Det koster 10 kr. pr. person at komme ind i Kaffe-Tanken, der ligger på "Strækningen". Omsætningen doneres direkte til SmukFonden, der støtter initiativer og projekter, som afhjælper ensomhed og udsathed.

Danmarks mest ansvarlige festivalskaffe
Peter Larsen Kaffe er Danmarks mest ansvarlige festivalkaffe. Her får du økologiske kaffelækkerier med et glimt i øjet. I kaffeboderne på Smukfest finder du alle specialiteterne, både de varme og de kolde, dem med procenter og dem med ekstra meget koffein til at holde dig i gang. Nyd kaffen, musikken og det gode selskab på Smukfest, hvor Peter Larsen Kaffe har været Legekammerat i mange, mange år.

For yderligere information, kontakt:
Marian Lundholm
Marketingchef, Peter Larsen Kaffe