To verdener – et fælles mål: Opel Mokka og Copenhagen Fashion Week indgår samarbejde

• En bæredygtig fremtid: Opel Danmark og Copenhagen Fashion Week indgår samarbejde
  • Forskellige brancher: samme høje klimaambitioner
  • Mokka-e: Copenhagen Fashion Weeks nye Shuttle service

Den grønne omstilling er på alles læber og er relevant inden for alle industrier. Hos Opel er man godt i gang med at udrulle sin PACE-plan, hvor alle person- og varebiler skal kunne fås i en elektrificeret udgave inden udgangen af 2024. I samme ombæring er målet at gøre Opels modelprogram attraktivt for et yngre og bredere publikum. Det skal ikke være kedeligt at køre i miljøvenlige biler. Under paraplyen kaldet ”Det Nye Opel” vil det tyske bilmærke introducere biler med fokus på design, tysk kvalitet, brugervenlighed og bæredygtighed. Opel Mokka er den første Opel, der personificerer det nye Opel ved at kombinerer et helt nyt design DNA, ny kabine-teknologi og layout samt muligheden for at vælge mellem benzin, diesel eller el. Med Mokka er Opel klar til at gå nye veje.

Som epicenteret for nordisk mode er Copenhagen Fashion Week to gange årligt samlingspunktet for de nyeste trends og stilarter inden for nordisk mode og tøjdesign. Det er ikke en rolle modeugen tager let på og man har i særdelshed et klart ønske om at højne egne, men også modebranchens fokus på bæredygtighed. Derfor har det internationalt anderkendte modeevent udfærdiget en treårig bæredygtighedsplan. Den fokuserer både på hvordan modeugen helt konkret skal håndtere overgangen til en mere bæredygtig afholdelse, men også helt nye krav og standarder for de underleverandører og tøjmærker, der ønsker at deltage i Copenhagen Fashion Week.

”Vi er stolte af at indgå dette partnerskab med Opel, som indledes ved Fashion Week SS22. Med dette samarbejde adresserer vi et af de bærende elementer i vores handlingsplan for en bæredygtig event. Den nye kørselsservice kommer til at spille en vigtig rolle i den forbindelse, og vi er sikre på, at Mokka-e serien bygger perfekt bro mellem vores gæsters komfort og vores ambitioner om bæredygtighed”. – Cecilie Thorsmark, CEO, Copenhagen Fashion Week.

Opel i Rüsselsheim sigter mod en bæredygtig fremtid med en minimal CO2 udledning. Dette gennemsyrer hele virksomhedens tilgang til at udvikle og producere biler og Mokka-e er ingen undtagelse. Alt fra design, konstruktion og produktion til infrastruktur er blevet udviklet ud fra et miljøvenligt perspektiv og er en vigtig del af det tyske bilmærkes profil, der er sammenfattet under ”Det Nye Opel”.

”Hos Opel har vi introduceret det vi kalder ”Det Nye Opel”. Nogle af de vigtigste ingredienser i Det Nye Opel er design med en holdning og fremtidig bæredygtighed. To fokusområder, Opel i den grad deler med Copenhagen Fashion Week. Som en del af modeugen indsætter vi tolv Mokka-e biler som shuttle service for deltagerne. De skal transportere modeugens gæster rundt i København på ren el med minimal CO2 udledning og støtte op om Copenhagen Fashion Weeks bæredygtige profil” fortæller Opels direktør i Danmark, Christian Haugaard.

Mokka-e sprudler af design, karisma og elektrisk køreglæde og bygger bro til det ypperste inden for skandinavisk modedesign. Derfor håber Opel også at Mokka-e shuttle service, vil få nye kundegrupper til at åbne øjnene for Opels nye retning. Det behøver ikke at være kedeligt at tænke i bæredygtige løsninger.

Copenhagen Fashion Week løber af stablen d. 10. til 13. august 2021.