Første glimt af ny Opel Experimental konceptbil

Første glimt af ny Opel Experimental konceptbil

I sidste uge offentliggjorde Opel navnet på den hel nye konceptbil, Opel Experimental.

Nu præsenterer det tyske mærke så de første glimt af bilen. Billederne afslører en mere ekstrem og tech-orienteret fortolkning af Opels puristiske og stringente design, hvor der er kælet for detaljen. Med offentliggørelsen af Opel Experimental viser tyskerne designretningen for fremtidens Opel-modeller.

”Opel Experimental starter et nyt kapitel for vores mærke. Den er designet til at give en håndgribelig vision af, hvor Opel er på vej hen. Vi offentliggører flere detaljer snart – stay tuned”, fortæller Opel CEO Florian Huettl.

På Experimental er de to bærende designelementer, ligesom på alle nuværende Opel-modeller, Opel Compass og Opel Vizor grillen. Opel Compass dannes af den vertikale midterlinje på kølerhjelmen og de horisontale kørelys, mens Vizor er den vandrette grill, der er bilens ansigt og er inspireret af historiske Opel-modeller. På konceptbilen er begge blevet redesignet og illumineret, så de tydeligere fremhæver den tilsvarende oplyste Opel-blitz (Opels logo) placeret i de to elementers midte. Tilsvarende replikeres Opel Compass på bagenden via den horisontale baglygte-stribe, der ligesom på fronten, møder den vertikale midterlinje.

Aerodynamik spiller en stor rolle på alle nye biler i dag også hos Opel. Billederne viser, at Opel Experimental bl.a. er udstyret med aerodynamiske vingeformede alufælge. Interiøret kigger ind i fremtiden med ergonomiske sæder (en Opel-specialitet) udført i genbrugelige materialer.

Opel Experimental har premiere til dette års IAA Mobility Biludstilling i München, der løber af stablen fra 5. til 10. september.