Malaga

Danskerne valfarter til Spanien i efterårsferien

Selvom september har budt på indian summer, så har rigtig mange danskere lagt billet ind på en varm efterårsferie. Spanien fortsætter med at være danskernes absolut favoritdestination, hvor både Malaga, Mallorca, Barcelona, Alicante og Gran Canaria er blandt top-10 i efterårsferien.

Spanien har længe været danskernes foretrukne soldestination – og den tendens er fortsat for opadgående. Det viser de mange, tidlige efterårsferie bookinger hos Norwegian, hvor hele 5 ud af 10 destinationer, på danskernes top-10, er under den spanske sol. Den danske efterårsferie falder som bekendt i uge 42, og her vil mange af os være at finde i Malaga, som indtager den ultimative 1. plads.

”Vi danskere har altid været glade for at rejse syd på og blive varmet igennem, men noget tyder på, at de varme himmelstrøg hiver endnu mere i os end nogensinde før. Flere af de klassiske storbyer, som ellers plejer at ligge højt på danskernes top-10 i efterårsferien, er skiftet ud med de spanske stranddestinationer eller byer som Nice og Barcelona, hvor by og strand kombineres. Kun London består stædigt i toppen af listen,” fortæller Sara Westphal Emborg Neergaard, Kommunikationschef i Norwegian Danmark.

Den store efterspørgsel på rejser til Spanien betyder blandt andet, at Norwegian flyver til Malaga, Alicante og Mallorca, som er danskernes absolut favoritter, fra alle de store lufthavne i Danmark.

Nye varme destinationer i sigte
På den anden side af efterårsferien opstarter Norwegian vinterprogrammet, og her kan danskerne stadig komme afsted til Sydspanien, men vinteren byder også på en række nye destinationer under varmere himmelstrøg.

”Spanien er og bliver en favorit året rundt, men der er også stor interesse for at opleve andre destinationer rundt omkring i Europa – og vi har derfor hele tiden fokus på at kunne tilbyde et spændende og varieret rutenetværk ud af Danmark. Denne vinter lancerer vi en række nye, eksotiske destinationer – herunder Hurghada og Cairo i Egypten, Agadir i Marokko og Dubai i Emiraterne – og vi bevæger os dermed igen ud over Europas grænser,” siger Sara Westphal Emborg Neergaard.

Danskernes top 10 destinationer i efterårsferien:
Spanien fortsætter med at være favoritland blandt danske rejsende, og på Norwegians top-10-liste, er hele fem af destinationerne spanske. Det mest populære rejsemål i efterårsferien, som i Danmark falder i uge 42, er Malaga. London ligger nummer 2 og har længe været danskernes favorit storbydestination. De øvrige spanske destinationer på listen er Mallorca, Barcelona, Alicante og Gran Canaria. Herudover finder man Rom, Berlin og Edinburgh på listen.

1. Malaga
  2. London
  3. Nice
  4. Palma (Mallorca)
  5. Barcelona
  6. Rom
  7. Alicante
  8. Las Palmas (Gran Canaria)
  9. Berlin
  10. Edinburgh

Følg Norwegian på Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, LinkedIn og YouTube.

Sara Westphal Emborg Neergaard

Pressekontakt Director of Communications and Public Affairs Denmark +4522228577