NNIT og Sitecore udvider samarbejdet

NNIT og Sitecore udvider samarbejdet

Sitecore og NNIT har netop udvidet det eksisterende hostingsamarbejde til også at omfatte samlede leverancer af nye Sitecore-løsninger. Dermed kan NNIT fremover samlet levere alt fra rådgivning, implementering og vedligehold til drift samt support. Fokus er store danske virksomheder og organisationer.

NNIT og Sitecore har indgået aftale om samarbejde på det danske marked, hvor hovedfokus er at levere løsninger til den offentlige sektor, finanssektoren og andre store danske virksomheder. På sigt er ambitionen også at gå efter det europæiske farmaceutiske marked og udnytte den globale position begge parter allerede har.

”Vi ser meget frem til samarbejdet med NNIT, der har et helt centralt fodfæste på det danske marked specielt inden for de virkelig store virksomheder. Og som it-serviceleverandør, der både tilbyder rådgivning, udvikling, implementering og drift er NNIT et perfekt match for os. Dette samarbejde giver os en endnu større mulighed for at optimere de produkter og services, vi leverer til kunderne,” siger Nordisk direktør Thomas G. Andersen, Sitecore.

NNIT har gennem mange år leveret portalløsninger baseret på Microsoft- teknologi. Med mere end 200 certificerede Microsoft-konsulenter kan NNIT nu integrere Microsoft portalløsninger med Sitecores avancerede platform for Customer Experience og det betyder, at kunderne kan få en tæt integration mellem intranet og internet-platformene.

Forretningen sætter it-dagsordenen
NNIT hoster allerede i dag flere Sitecore-løsninger og det nye samarbejde vil også udvide dette forretningsområde.

”Partnerskabet med Sitecore åbner for et nyt forretningsområde, som passer perfekt med vores nuværende portal-forretning og samarbejde med Microsoft. Samarbejdet giver os mulighed for at hjælpe vores kunder med at styrke deres digitale identitet gennem avancerede internetsites.” siger CTO Karsten Fogh Ho-Lanng, NNIT.

Om Customer Experience Management
Customer Experience Management skaber vækst og indtjening gennem differentierede kundeoplevelser.

Customer Experience Management (CEM) bygger på en fast overbevisning om, at differentiering er den primære kilde til konkurrencemæssige fordele. Jo skarpere differentiering, jo større fordele. For at få succes er ægte kundenærhed og proaktiv styring af kundeoplevelsen blevet en afgørende konkurrenceparameter. Customer Experience Management er en effektiv måde at sætte kunden i centrum på.

Om Sitecore
Sitecore er førende inden for Customer Experience Software, der kombinerer Web Content Management med Customer Intelligence og leverer relevant indhold og personaliserede digitale oplevelser, der opbygger kundeloyalitet og skaber forretningsværdi. Sitecores Experience Platform er en integreret, fleksibel platform, der leverer én samlet oplevelse på tværs af både online- og offline-kanaler, hvilket gør det muligt for brands at have 1:1 samtaler med deres kunder i realtid. Platformen er brugervenlig og kombinerer prisvindende et WCM-system med Marketing Automation, E-mail Marketing, Social Media, e-Commerce, optimering og analytics i én samlet platform.
Flere end 3.500 af verdens førende brands bruger Sitecore til at skabe forretningsværdi heriblandt: easyJet, Heineken, Maersk Line, Vestas, Pandora, Jabra, Fona, Tivoli og Top-Toy. www.sitecore.net/da-dk

Om NNIT
NNIT er en international it-serviceleverandør, der rådgiver om, udvikler, implementerer og drifter it-løsninger til regulerede brancher. Vi skaber værdi for private og offentlige virksomheder ved at tage ansvar for deres it, som var det vores egen. Dermed understøtter vi både deres forretningsmål og deres daglige drift. NNIT er ejet af Novo Nordisk A/S, har flere end 2.200 medarbejdere, og i 2013 omsatte vi for 2,2 mia. kr. www.nnit.com