Beslutninger på den ordinære generalforsamling i NNIT A/S

Beslutninger på den ordinære generalforsamling i NNIT A/S

Selskabsmeddelelse nr. 3/2, NNIT A/S har i dag afholdt ordinær generalforsamling, hvor følgende blev besluttet:

Regnskabsåret 2016 samt 2017

• Selskabets reviderede årsrapport for 2016 blev godkendt.
  • Forslaget om anvendelse af overskud i henhold til den godkendte årsrapport for 2016 blev godkendt. Der udbetales et udbytte på DKK 2,20 pr. aktie á nominelt DKK 10.
  • Bestyrelsens vederlag for 2017 blev godkendt.

Valg

• Carsten Dilling blev valgt som ny formand for bestyrelsen og Peter Haahr blev valgt som ny næstformand.
  • John Beck, Anne Broeng, Eivind Kolding og Rene Stockner blev genvalgt som medlemmer af bestyrelsen.
  • PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genudpeget som selskabets revisor.

Aktier og kapital

Bestyrelsen blev bemyndiget til i perioden indtil den ordinære generalforsamling i 2018 at lade Selskabet erhverve egne aktier for en nominel værdi på op til 10% af aktiekapitalen, dog således at Selskabets beholdning af egne aktier ikke overstiger 10% af aktiekapitalen.

Øvrigt

• Bestyrelsen kan beslutte, at generalforsamlinger fremover skal afholdes på, og dokumenter udarbejdet til generalforsamlingens interne brug skal foreligge på, engelsk og/eller dansk.
  • Selskabets aflønningsprincipper (Remuneration Principles) blev revideret, således at det eksisterende Launch Incentive Program kan fortsætte som et Retention Program.

Sammensætning af bestyrelsen og revisionsudvalget

Bestyrelsen har efter generalforsamlingen afholdt bestyrelsesmøde med det formål at udpege medlemmer af revisionsudvalget.

Bestyrelsen og revisionsudvalget er herefter sammensat som følger:

• Carsten Dilling (formand for bestyrelsen)
  • Peter Haahr (næstformand for bestyrelsen)
  • John Beck (medlem af bestyrelsen og medlem af revisionsudvalget)
  • Anne Broeng (medlem af bestyrelsen og formand for revisionsudvalget)
  • Eivind Kolding (medlem af bestyrelsen)
  • Rene Stockner (medlem af bestyrelsen)
  • Alex Steninge Jacobsen (medarbejderrepræsentant og medlem af revisionsudvalget)
  • Anders Vidstrup (medarbejderrepræsentant)

Henvendelser

Investorkontakt:

Jesper Wagener, Head of Investor Relations: 3075 5392, jvwa@nnit.com Pressekontakt:

Rikke Dalager, Head of Communications: +45 3077 8080, rida@nnit.com

NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finance i Danmark. NNIT A/S havde pr. 31. december 2016 2.809 medarbejdere.

For yderligere oplysninger henvises til www.nnit.com.