Gå til indhold
Nestlé tilslutter sig opråb på G20-mødet om at fremskynde sikring af tilgangen til mad

Pressemeddelelse -

Nestlé har tilsluttet sig andre førende fast-moving consumer goods virksomheder, som alle opfordrer til øgede offentlige og private investeringer for at fremskynde globale programmer, der skal sikre tilgangen til mad.

Virksomheden er medlem af Business 20 (B20) Task Force on Food Security, som har vedtaget tiltag der skal  øge landbrugsproduktionen og produktiviteten med 50 % i 2030, og samtidig forbedre levevilkårene for små landbrug.

Paul Bulcke, Nestlés Chief Executive Officer, deltog i et møde i Task Force på G20-topmødet i Los Cabos i Mexico sammen med ledere fra andre virksomheder og internationale ikke-statslige organisationer.

Tilgængelig mad, overkommelige priser

”Vi er nødt til at styrke forskningen inden for effektivt producerede, sunde fødevarer, samtidig med at vi sikrer tilgangen til mad til overkommelige priser”, sagde hr. Bulcke.

”Dette omfatter en forbedret forsyningskæde, infrastruktur og transportsystemer for at sikre, at dem der har brug for mad også modtager den”.

”Man kan regne med Nestlés vedvarende støtte”, fortsatte han. Dette er en del af vores Creating Shared Value tilgang til at drive forretning. Creating Shared Value sigter mod at skabe fælles værdi for vores aktionærer og for de samfund, som vi er til stede i”.

Hr. Bulcke fortsatte med at sige, at for at sikre tilgangen til mad skal landbruget også spille en afgørende rolle i bestræbelserne på at løse det påtrængende problem med vandmangel.

Han citerede forskning, der indikerer, at hvis de nuværende tendenser fortsætter, vil eksistensgrundlaget for en tredjedel af verdens befolkning blive påvirket af vandmangel inden 2020. Dette indebærer samtidig årlige vandspild, som svarer til den mængde, der kræves for at dyrke 30% af de globale kornafgrøder.

Globalt har Nestlé forpligtet sig til at hjælpe med at styrke forbindelserne mellem landmændene og markederne. Gennem de seneste 12 år har virksomheden løbende øget sit samarbejde med landmænd hvad angår bæredygtigt landbrug (Sustainable agriculture practices).

I 2010 gav Nestlé mere end USD 45 million i finansiel bistand, uden forpligtelser eller betingelser, til mere end 32.000 landmænd.

Læs hele historien her: www.nestle.com/Media/NewsAndFeatures/Pages/G20-food-security.aspx

Du er velkommen til at kontakte Susanne Würtz for yderligere information.

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.