Nestlé Danmark kom ud af 2012 med overskud

Nestlé Danmark kom ud af 2012 med overskud

Den stærkt kaffetørstige danske befolkning – som er verdens tredje mest kaffedrikkende nation pr. indbygger – drikker mere og mere Nescafé og Nescafé Dolce Gusto. Det er en af grundene til, at Nestlé Danmark A/S’ netop offentliggjorte regnskab for 2012 viser et overskud – efter skat – på 33,6 mio. kr. ud af en omsætning på 676,8 mio. kr. Det skal ses i forhold til et underskud i 2011 år på 54,1 mio. kr. ud af en omsætning på 722,7 mio. kr.

”Vi opnåede i 2012 et overskud på driften i et svært marked, hvor krisen stadig har fat i forbrugerne. Overskuddet skyldes bl.a. vores stærke mærkevarer, der falder i danskernes smag, og det drejer sig ikke mindst om Nescafé Dolce Gusto og Nescafé, som har præsteret gode vækstrater i 2012. ” siger Søren Rye, landechef for Nestlé Danmark.

På negativsiden oplever Nestlé Danmark fortsat svære betingelser for det store iscreme-forretningsområde, som i 2012 bl.a. har lidt under fedtafgifter og forhøjelsen af øvrige afgifter i Danmark.

”Samlet set er vi ikke tilfredse med regnskabet for 2012. Vi har et stort potentiale med vores brede pallette af produkter, og det giver os gode muligheder. Vi har planer om markant vækst frem mod 2020 – og bl.a. derfor er vi også begyndt på en intern effektiviseringsproces, der skal gøre os endnu stærkere fremover,” siger Søren Rye.

Nestlé Danmark er datterselskab i Nestlé-koncernen, der er verdens største producent af fødevarer med 330.000 ansatte og næsten 500 fabrikker verden over. Koncernen omsatte i 2012 for ca. 550 mia. kr.

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.