Gå til indhold
Tilbagekaldelsen er frivillig og situationen udgør ikke en fødevaresikkerhedsrisiko

Frivillig offentlig tilbagekaldelse af Nestlé Choco Hot Creamy kakaoprodukter

Nestlé Danmark tilbagekalder frivilligt en del af Nestlé Choco Hot Creamy produkter grundet en kvalitetsudfordring. Det er muligt at fødevaregodkendte silicaperler kan findes i et meget lille antal af disse produkter. Silicaperlerne er fødevaregodkendte og ikke skadelige hvis de indtages.

Der er tale om batch numrene:

226910916 + 227010916 + 228010916 + 228110916

Unit EAN: 7613034041746

Producent land: UK

Ingen andre Nestlé produkter er påvirket.

Silicaperler er ikke skadelige, hvis de indtages, men Nestlé sætter meget høje standarder for kvaliteten af vores produkter, og givet situationen mener vi ikke at produkterne lever op til disse høje standarder, og vi udfører derfor en offentlig tilbagekaldelse for ovenstående batchnumre.

Vi beder forbrugere om ikke at indtage produktet (af ovenstående batchnumre), at kassere indholdet og få fuld refusion ved at sende et foto af holdbarhedsdato og batchnummer eller alternativ den tomme pakke med navn og adresse til:

Nestlé Forbrugerservice;

Nestlé Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 7,
Tlf.: 80 300 100

fobrugerkontakt@dk.nestle.com

Forbrugere der skulle have nogen bekymringer eller spørgsmål kan ringe til os på tlf 80300100.

Kvaliteten af vores produkter er af højeste prioritet for Nestlé. Vi beklager dybt for ulejligheden forårsaget af denne tilbagekaldelse.

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 187 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og KitKat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.