Fornem pris for klimaindsats

Folkekirkens Nødhjælp og Natur-Energi vinder Climate Cup partnerskabsprisen 2009 for produktet NØDSTRØM.

Climate Cup er en dansk konkurrence for virksomheder, organisationer, kommuner, entreprenører, der gør en forskel for klimaet.

Der er flere kategorier, man kan nomineres til, og samarbejdet om NØDSTRØM mellem Folkekirkens Nødhjælp og Natur-Energi blev nomineret til Partnerskabsprisen, som sætter fokus på et klimainitiativ, som to eller flere parter er gået sammen om for at fremme og styrke resultatet af klimaindsatsen.

De nominerede blev blandt andet vurderet ud fra om projektet gør en forskel for klimaet.

“Jeg er utrolig stolt over prisen og glad for at Folkekirkens Nødhjælp og Natur-Energi har modtaget denne fornemme anerkendelse. Det styrker mig i troen på, at vi har skabt et helt unikt produkt, hvor man som dansker kan handle konkret og gøre en forskel,” siger erhvervschef Anne-Mette Nielsen.

På knap seks måneder siden NØDSTRØM blev lanceret, har næsten 5.000 danskere truffet beslutning om, at hver gang de tænder på stikkontakten, så hjælper de verdens fattige i kampen mod klimaforandringer samtidig med, at de anvender ren grøn energi i deres bolig og er med til at investere i et lille stykke af en vindmølle.

“NØDSTRØM er blevet en succes, og vi er meget stolte over den anerkendelse, projektet har fået. Men den største tak går til de mange mennesker, der er klar til at gøre en forskel via deres elregning. De klimainitiativer, NØDSTRØM støtter, er resultatet af en fælles indsats,” siger Rasmus Christensen, adm.direktør Natur-Energi.

Fakta om NØDSTRØM

• Der er pt flere end 4.500 NØDSTRØMs kunder
  • I år forventer vi 300.000 kroner i donation via NØDSTRØM-kunderens bidrag.
  • Det svarer til, at vi kan bygge næsten to nye solcelledrevne vandforsyninger i Zambia og derved hjælpe cirka 8.000 mennesker.
  • Til næste år forventes en indtægt på 1,2-1,6 mio kroner

Læs mere om NØDSTRØM her