6 nytårsforsætter for jeres #BrandNewsroom

6 nytårsforsætter for jeres #BrandNewsroom

De sidste raketter har oplyst nattehimlen, og vi er nu klar til et nyt år. Hvad bringer 2016? Vi står klar med et nytårsmål, der gør dit arbejde lettere og sparer tid. Her er vores 7 anbefalinger til at gøre 2016 til dit bedste pr- og kommunikationsår nogensinde.

1) Skab en content kalender
Vi kender alle til klassikeren "i år skal jeg blive mere organiseret". Vidtløftige drømme om at få struktur og styr på sit arbejdsliv kan komme nærmere virkeligheden med en oversigt over det kommende års content. Med nøgledatoer, produktlanceringer, sæsonbaserede nyheder osv. plottet ind i en kalender bliver det lettere at planlægge frem og skrive content i god tid.

Google elsker jævnlige opdateringer, kvalitet og relevant indhold, så hvis du bliver ferm til at have en jævn strøm af indhold (1-3 nyheder, blogindlæg eller pressemeddelelser om ugen) kan du booste virksomhedens SEO.

2) Få alle til at bidrage
Det kan hurtigt blive en overvældende opgave at sidde med ansvaret for al pr og kommunikation. Gør dig selv en tjeneste og få dine kolleger med på vognen. Når de forstår vigtigheden af content, kan du få dem involveret i content produktionen. Udviklere kan bidrage med blogindlæg om nye produkter, business intelligence kan skrive om interessante tal, og jeres CEO kan give opdateringer på tendenser i jeres branche.

3) Få flere (og bedre) kontakter
Ville du ønske, at I kendte flere journalister? Har I svært ved at fylde stolene til jeres events? Kender du egentlig alle de journalister og influencers, som skriver om jeres branche?

Vores smarte brand newsroom + vores database med hundredevis af journalister = den smarte måde at få bedre rækkevidde, medieomtale og adgang til nye modtagere. Kontakt os for at høre nærmere - helt uforpligtende selvfølgelig.

4) Analyser for at identificere dine KPI's
Når I trykker Send eller Publicer, ryger jeres indhold ud i den digitale sfære, men har I egentlig styr på, hvordan det bliver modtaget, og hvem der læser det? At blive bedre til analyser er et konkret nytårsløfte for 2016, som kan forbedre jeres arbejdsindsats betragteligt. Lær de mest basale måder at måle KPI på: det kan være åbningsrate, antal klik, dvæletid for hvert stykke content osv.

Når du har fundet ud af, hvad der er vigtigst for jer, kan I udvide analyserne, så de modsvarer de mål, I har for 2016.

5) Brug relateret materiale
Da jeg arbejdede som journalist, var det overordentligt irriterende, når jeg kom ind på en virksomheds presseside for at læse en pressemeddelelse, og den stod helt alene. Normalt ønsker journalister og andre interesserede at kunne læse supplerende materiale. Giv dem muligheden for at dykke ned i jeres content ved at relatere materiale eller linke til lignende artikler. Det holder dem i jeres newsroom og skaber større engagement.

6) Bliv ved med at lære
Et brand newsroom er en flydende størrelse, som hele tiden ændrer og forbedrer sig. Det er derfor vigtigt at holde sig opdateret om de nyeste features og best practice. Her kommer vi, Mynewsdesk, ind i billedet. Vi ser det som vores fornemmeste opgave at hjælpe jer, kunder og netværk, med at styrke jeres pr og kommunikation. Det gør vi blandt andet gennem artikler som denne. Følg med i vores newsroom, så gør vi sammen 2016 til det bedste år hidtil!

”Download

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk