Godt øl selskab om bord på M/S Bogota i 1956. Det vides ikke om der også var quiz, men på M/S er der både øl, quiz og mad d. 29 maj. Alle er velkomne. Arkivfoto. Fotograf Hansen, Rene Kjeld

Øl, mad og sømandsquiz

'Øl & Quiz' er er en fast og hyggelig tradition på M/S Museet for Søfart i Helsingør. Onsdag d. 29 maj kan du igen nyde en fyraftensøl og et måltid mad i godt quizselskab på M/S Museet for Søfart i Helsingør. Imens stiller museets quizmaster og museumsinspektør, Thorbjørn Thaarup, skarpe maritime spørgsmål til forsamlingens søulke og landkrabber. Spørgsmålene spænder fra det søfartsnørdede til mere almene spørgsmål indenfor historie, geografi og populærkultur. Holdene bliver sammensat på stedet, så dui behøver ikke være sømand for at være med. Alle er velkomne, og der er som altid flotte præmier til vinderne.

Arrangementet foregår d. 29 maj fra kl. 18-20 i museets café. Det er gratis at deltage, men for at sikre dig en plads, skal du booke billet via museets hjemmeside. Billet til aftenens måltid skal købes på forhånd. Aftenens menu er hjemmelavede fiskefrikadeller m. dildkartofler, sprød salat og remouladesauce. Desserten er æble trifli med vaniljecreme - og kan også fås uden forudbestilling. Adgang via trappen ned til cafeen i dokken.

For mere information, fotos eller interviews kontakt:
Presseansvarlig for M/S Museet for Søfart, Heidi Vesterberg: Tlf. 51 24 92 84 - hv@mfs.dk

Regions

M/S Museet for Søfart fortæller historien om Danmark som en af verdens førende søfartsnationer. Det underjordiske museum i Helsingør Skibsværfts gamle tørdok er verdensklasse arkitektur skabt af BIG – Bjarke Ingels Group.