Skattejagt på M/S: Hvad er det, der får Frederik Cilius og Phillip Faber til at se sådan ud? Få forklaringen i anden sæson af 'Skattejagt på museet' på DR.

Kan søfartshistorie få Phillip Faber til at græde? Frederik Cilius og Faber besøger M/S i 'Skattejagt på museet'

Hvad sker der, når et TV- hold slipper satirikeren Frederik Cilius og den folkekære Phillip Faber løs i M/S Museet for Søfarts samling?
Kan søfartshistorie være erotisk og få en dirigent til at græde - og hvordan ser en udstilling om søfart ud, når Cilius og Faber er kuratorer?

Det får M/S og resten af Danmark svar på tirsdag d. 16 august, når DR har premiere på en ny sæson af succesprogrammet 'Skattejagt på museet'. M/S Museet for Søfart er vært for det  første program i serien, hvor seks kendte par dykker ned i forskellige museers arkiver på jagt efter skjulte genstande, hemmeligheder og historier for til sidst at sammensætte deres egen udstilling.
I premiereprogrammet om M/S går Phillip Faber og Frederik Cilius på opdagelse i museets underjordiske bygning, tegnet af BIG og bygget ind i Helsingør Værfts gamle tørdok. Museets inspektører åbner døren til lageret, finder støvede genstande frem og fortæller historien bag. Makkerparret kommer også på ekspeditioner udenfor museet for at blive klogere på dansk søfartshistorie, og søfartens betydning for, hvem danskerne er i dag.

Makkerparret skal skabe deres helt personlige udgave af en udstilling, og det tør vi godt afsløre, at Cilius og Faber får gjort. Resultatet af skattejagten på M/S er en humoristisk og overraskende quizudstilling 'NÅR NØDDEN ER STØRST'. En udstilling i lyd, genstande og quiz og en udstilling, der viser helt nye måder at lave museum på. M/S har fundet plads til udstillingen, så alle får mulighed for at deltage i quizudstillingen og opleve resultatet af Frederik Cilius' og Phillip Fabers skattejagt.

Quizudstillingen "NÅR NØDDEN ER STØRST" kan ses på M/S Muset for Søfart fra d.16 august og frem til d. 23 oktober i år.
’Skattejagt på museet’ har premiere tirsdag d. 16. august på DR1.

For mere information eller interviews kontakt:
Presseansvarlig for M/S Museet for Søfart, Heidi Vesterberg, hv@mfs.dk - tlf. 51 24 92 84