Fonde støtter undervisning og kommunikation på M/S Museet for Søfart

Fonde støtter undervisning og kommunikation på M/S Museet for Søfart

De næste tre år bliver der satset endnu mere på både kommunikation, børn og unge på M/S Museet for Søfart. Museet har indgået to samarbejder, der gør museet i stand til at nå endnu bredere ud med søfartshistorie. Både Den Danske Maritime Fond og TORM Fonden har indgået samarbejder med museet, hvilket giver museet mulighed for at ansætte to medarbejdere i en treårig periode.

Den Danske Maritime Fond støtter undervisning på M/S Museet for Søfart

Pr. 1. januar 2014 har M/S Museet for Søfart og Den Danske Maritime Fond indgået et treårigt samarbejde, som vil komme børn og unge til gode. Museet modtager de kommende tre år midler, der muliggør nye undervisningsforløb og aktiviteter målrettet daginstitutioner, folkeskolen, gymnasiet og de maritime erhvervsuddannelser. Målet for 2014 er blandt andet at udvikle et sanseforløb til daginstitutionerne og sammen med de maritime uddannelser finde frem til, hvordan søfartsmuseet kan blive en integreret del af de forskellige maritime uddannelsesforløb.

Midlerne fra Den Danske Maritime Fond muliggør en videreudvikling af museets eksisterende undervisningsafdeling, som i den første testperiode på en måned har gennemført 24 undervisningsforløb med besøgende skoleklasser.

TORM Fonden støtter museets PR, markedsføring og kommunikation

Det er ikke kun på undervisningsfronten, at museet fra nytår har fået mulighed for at opgradere. TORM Fonden og M/S Museet for Søfart har indgået et samarbejde, som skal udbrede kendskabet til museet, dets aktiviteter og tilbud gennem PR, markedsføring og kommunikation over de næste tre år. Midlerne fra fonden betyder at museet kan styrke sin kommunikationsindsats, hvilket gæsterne blandt andet kommer til at mærke i form af flere arrangementer på museet.

”Vi er meget glade for at kunne indgå samarbejde med både Den Danske Maritime Fond og TORM Fonden. Museet får nu mulighed for – fra begyndelsen af – at udvikle museet på nogle helt centrale områder. I sidste ende betyder det, at vi kan give nogle endnu bedre oplevelser til vores gæster.” udtaler museets direktør Camilla Mordhorst.

Ønsker du at vide mere om M/S Museet for Søfarts samarbejder med Den Danske Maritime Fond og TORM Fonden er du velkommen til at kontakte museets direktør Camilla Mordhorst, museets undervisningsansvarlige Trine Halle eller museets kommunikations- og pressemedarbejder Signe T. Lundgren

Camilla Mordhorst: E: cmo@mfs.dk T: 24 97 73 47

Trine Halle: E: th@mfs.dk T: 49 28 02 10

Signe T. Lundgren: E: stl@mfs.dk T: 49 28 02 01dere i en treårig periode.