Valget kommer til Amanda Seafoods

Valget kommer til Amanda Seafoods

PRESSEMEDDELELSE – OKTOBER 2022

Amanda Seafoods i Frederikshavn byder fredag den 7. oktober velkommen til de to folketingskandidater, Per Larsen, fra Konservative og fhv. minister og folketingskandidat for Radikale Venstre, Christian Friis Bach.

Valgkampen er skudt i gang, og i den forbindelse får Amanda Seafoods prominent besøg af to erfarne politikere, som vil besøge fabrikken i Frederikshavn for at se produktionen, tale med medarbejdere og ikke mindst få en gennemgang af situationen for Amanda Seafoods i en tid, hvor energipriser, inflation og varemangel presser mange danske fødevareleverandører og producenter.

Direktør i Amanda Seafoods, Jesper Kold Sørensen, ser frem til at få besøg af de to politikere, for det er meget vigtigt, at beslutningstagere på tværs af partier kommer ud og møder virkeligheden.

”Vi står, som fødevareproducent, overfor nogle enorme udfordringer, som vi kun kan klare ved at skære ind til benet og stå sammen” siger Jesper Kold Sørensen og fortsætter: ”På Amanda Seafoods har vi allerede taget initiativ til en række foranstaltninger, som skal nedbringe vores energiforbrug her og nu. Det er afgørende for os, at priserne ikke når et niveau, hvor forbrugernes betalingsevne og vilje ikke længere rækker, for det vil koste os mere på den lange bane” siger direktøren, som ser frem til at få besøg af de to politikere.

”Amanda Seafoods er jo et rigtig godt eksempel på lokal produktion med store internationale ambitioner, som står på skuldrene af en historisk tradition i Nordjylland, nemlig fiskeriet. Det gør mig stolt, at vi har virksomheder som Amanda Seafoods, som fastholder lokal produktion og arbejdspladser trods stigende international konkurrence”, udtaler Per Larsen fra Det Konservative Folkeparti.

”Dansk fiskeri har alle dage haft en særlig position, både herhjemme og i vores eksportmarkeder - og derfor glæder jeg mig meget til at besøge Amanda Seafoods for konkret at høre om udfordringerne, som virksomheden ser ind i i disse svære tider” Christian Friis Bach, RV.

Besøget finder sted fredag den 7. oktober kl. 9.00, og der vil være mulighed for billeder og interviews efter aftale.

For yderligere spørgsmål og tilmelding kontakt venligst Lisa Larsen på lisa@mldk.org eller 2970 0196.

Regions

MLDK Mærkevareleverandørerne er et interessefælleskab for 100 mærkevareleverandører til dansk detailhandel og Away From Home.

Vi blev stiftet i 1968 og har siden da, arbejdet for et bæredygtigt, innovativt og effektivt marked med fair ramme- og samhandelsvilkår til gavn for de danske forbrugere. Vi har stor fokus på at bidrage til forbrugernes adgang til et inspirerende og alsidigt mærkevareudbud i de kanaler og på de platforme, hvor forbrugerne køber vores medlemmers produkter.