Rynkeby får besøg af garvet V-kandidat

Rynkeby får besøg af garvet V-kandidat

Selvom statsministeren endnu ikke har trykket på valgknappen, er valgkampen i gang landet over. Således også på Fyn, hvor Rynkeby mosteri får besøg af Venstres mangeårige fynske folketingsmedlem Erling Bonnesen mandag den 3. oktober kl. 09.00.

Besøget glæder Rynkebys direktør, Mark Hemmingsen, som glæder sig til at fortælle politikeren om den fynske virksomheds mange projekter, hvor både bæredygtighed og sundhed spiller en stor rolle, ligesom de stigende energipriser naturligvis også rammer Rynkeby i produktionen. Erling Bonnesen skal se produktionen, tale med medarbejdere og med ledelsen om de udfordringer, man ser ind i som lokal fynsk virksomhed med store ambitioner og aktiviteter på mange markeder.

”Vi tager altid imod besøg fra nysgerrige og interesserede, der vil se virksomheden, men det er da særligt glædeligt, at vi har mulighed for at få besøg af et folketingsmedlem fra Venstre” siger direktøren og fortsætter: ”Jeg ser frem til at vise vores produktion frem, men jeg ser sandelig også frem til nogle drøftelser om fremtiden for dansk fødevareproduktion på den korte bane, hvor energikrisen og inflationen har skabt en situation helt uden for nummer. Det bliver også spændende at høre det politiske perspektiv” slutter direktøren af.

Erling Bonnesen udtaler: ”Rynkeby er en fynsk stolthed og et billede på en mangeårig fynsk tradition på at arbejde med frugt. Fyn bliver ikke kaldt Danmarks spisekammer for sjov, og det glæder jeg mig meget til at se ved selvsyn. Det er klart, at energikrisen har ramt fynske fødevareproducenter hårdt, og her må vi, fra politisk side, gøre, hvad vi kan for at sænke afgifter og lignende. Det handler om at skabe de bedste forudsætninger for vores erhvervsliv i krisetider”.

Folketingsmedlemmet besøger Rynkeby den 3/10 kl. 09.00, og der vil være mulighed for pressebilleder og interviews efterfølgende.

For yderligere spørgsmål og tilmelding kontakt: Lisa Larsen på lisa@mldk.org eller 2870 0196.

Regions

MLDK Mærkevareleverandørerne er et interessefælleskab for 100 mærkevareleverandører til dansk detailhandel og Away From Home.

Vi blev stiftet i 1968 og har siden da, arbejdet for et bæredygtigt, innovativt og effektivt marked med fair ramme- og samhandelsvilkår til gavn for de danske forbrugere. Vi har stor fokus på at bidrage til forbrugernes adgang til et inspirerende og alsidigt mærkevareudbud i de kanaler og på de platforme, hvor forbrugerne køber vores medlemmers produkter.

Lisa Larsen

Kommunikationskonsulent