Gå til indhold
Fra venstre: Direktør i Rynkeby Foods, Mark Hemmingsen, folketingsmedlem for Venstre, Erling Bonnesen & direktør i MLDK Mærkevareleverandørerne, Niels Jensen, på besøg i Rynkebys produktion. Alle fotos: Lisa Larsen

MLDK-medlem, Rynkeby, får besøg af folketingsmedlem fra Venstre

VIRKSOMHEDSBESØG HOS RYNKEBY: I går var folketingsmedlem for Venstre, Danmarks Liberale Parti, Erling Bonnesen, på besøg hos MLDK-medlem Rynkeby Foods A/S i Ringe på Fyn.

Her fik vi talt om nogle af Erling Bonnesens mærkesager omkring dyrevelfærd og de generelle markedsudfordringer, ligesom vi også fik drøftet mærkevareleverandørernes indsats på klimaområdet - og ikke mindst samfundsansvar. Vidste du fx, at Rynkeby hvert år samler penge ind til børn med kritiske sygdomme gennem Team Rynkeby, og at de i år donerede hele 77,9 millioner kroner til formålet?

Rynkebys direktør, Mark Ole Juel Hemmingsen, gav også et indblik i den fynske virksomheds traditionsrige historie og spændende projekter. Der var heldigvis også tid til at vise Erling rundt i produktionen samt byde på en forfriskende smagsprøve eller to.

På vegne af Rynkeby og MLDK takker vi for en rigtig god dialog og for besøget.

Se billederne fra besøget her

Om MLDK Mærkevareleverandørerne

MLDK Mærkevareleverandørerne er et interessefælleskab for 100 mærkevareleverandører til dansk detailhandel og Away From Home​.

Vi blev stiftet i 1968 og har siden da, arbejdet for et bæredygtigt, innovativt og effektivt marked med fair ramme- og samhandelsvilkår til gavn for de danske forbrugere​. Vi har stor fokus på at bidrage til forbrugernes adgang til et inspirerende og alsidigt mærkevareudbud i de kanaler og på de platforme, hvor forbrugerne køber vores medlemmers produkter​.

Vi tror desuden på, at et samarbejde med både kunder og vores europæiske moderorganisation (AIM) samt foreninger, politikere og organisationer er vejen frem.

MLDK Mærkevareleverandørerne

Havnegade 39