Her er priserne på den nye E-Klasse

Her er priserne på den nye E-Klasse

Mercedes-Benz er klar med priser og udstyr på den nye E-Klasse, som nu kan bestilles hos de danske forhandlere.

Det er nu muligt at bestille den nye Mercedes E-Klasse, som lander hos de danske forhandlere i løbet af efteråret. Den nye generation af den populære ’business sedan’ viderefører arven fra sine berømte forgængerne og markerer med sine elektrificerede drivlinjer samtidig den igangværende overgang fra traditionel brændstofteknologi til fuldt elektrisk kørsel.

Luksuriøs som standard

Den nye E-Klasse introduceres i Danmark som standard med Avantgarde Advance-udstyr, som udover det luksuriøse Avantgarde-interiør og -eksteriør blandt andet også tæller LED High Performance-forlygter, Adaptiv Fjernlysassistent, 2-zonet klimaanlæg, nøglefri oplåsning af bilen (KEYLESS-GO), smartphone-integrationspakke og trådløs opladning, bakkamera samt aktiv parkeringsassistent, PARKTRONIC, og adaptiv fartpilot, Active Distance Assist DISTRONIC.

Sikkerhedsudstyret omfatter blandt andet de aktive assistentsystemer Attention Assist, Active Lane Keeping Assist og Blind Spot Assist, som hjælper til med at overvåge kørslen, advare mod træthed, holde bilen indenfor kørebanens striber samt gøre opmærksom på biler og andre køretøjer i blinde vinkler.

Op til 115 kilometer på strøm

Motormæssigt lanceres den nye E-Klasse i Danmark i to mildhybrid-versioner, enten med benzinmotor (E 200) med 204 hestekræfter plus 23 hestekræfter fra en integreret starter-generator – eller som diesel-mildhybrid (E 220 d) med 197 plus 23 hestekræfter. Begge modeller har nitrins 9G-TRONIC-automatgear som standard.

E-klassen lanceres også som plug-in-hybrid (E 300 e, E 400 e 4MATIC) som kombinerer en benzinmotor med en elmotor og et 25,4 kilowattimer stort batteri, som kan oplades. De to modeller leverer en samlet systemydelse på henholdsvis 333 og 381 hestekræfter og en elektrisk rækkevidde på op til 115 kilometer (WLTP).

Priserne på den nye E-Klasse starter fra 734.928 og 788.928 kroner for henholdsvis E 200 Sedan og E 200 Stationcar. Dieselversionen introduceres til 776.590 (E 200 d Sedan) og 828.606 kroner (E 220 d Stationcar), mens plugin-hybrid-varianterne lanceres til 722.576 (E 300 e Sedan), 758.266 (E 300 e Stationcar) og 760.888 kroner (E 400 e 4MATIC Sedan).

Attraktive udstyrspakker

Den nye E-Klasse tilbydes naturligvis også med en række attraktive udstyrspakker, som løfter den sportslige og luksuriøse oplevelse af den nye Mercedes endnu højere – for eksempel med:

Avantgarde Advance Plus-pakken (DIGITAL LIGHT-forlygter, Adaptiv Fjernlysassistent Plus, MBUX-navigation med Augmented Reality, Parkeringspakke med 360-graders-kamera og elektrisk justerbare forsæder med memorypakke) til 70.659 kroner (plug-in-hybridvarianter: 51.498 kr.).

AMG Premium-pakken (AMG-interiør og -eksteriør, Burmester High-End 4D, støjdæmpende ruder for, KEYLESS-GO-komfortpakke og aktiv ambientebelysning) til 247.947 kroner (plug-in-hybridvarianter: 165.706 kr.).

Eksklusiv Premium-pakken (Eksklusiv interiør og -eksteriør, Burmester High-End 4D, støjdæmpende ruder for, KEYLESS-GO-komfortpakke og aktiv ambientebelysning) til 247.947 kroner (plug-in-hybridvarianter: 165.706 kr.).

Den nye E-Klasse kan bestilles hos de danske Mercedes-Benz-forhandlere nu. Sedanmodellen ventes til Danmark i løbet af efteråret, mens stationcarvarianten lander sidst på året.