Her er priserne på de nye CLA, GLA og GLB

Her er priserne på de nye CLA, GLA og GLB

Mercedes-Benz er klar med priser og udstyr på de opdaterede versioner af CLA, GLA og GLB, som lander i Danmark fra sensommeren.

Det er nu muligt at bestille de faceliftede og opdaterede versioner af CLA, GLA og GLB, som står klar til levering hos de danske Mercedes-Benz forhandlere fra sensommeren. De nye udgaver af de populære modeller kommer med et opfrisket eksteriørdesign samt velspækkede udstyrspakker, som gør oplevelsen endnu mere luksuriøs og digital.

For CLA gælder fornyelsen både den elegante Coupé og den praktiske Shooting Brake, som begge er kendetegnet ved de karakteristiske rammeløse sideruder, der giver modellerne et eksklusivt og stilfuldt look, som er unikt for klassen.

Velspækket udstyrsliste

Både CLA, GLA og GLB stiller med et opfrisket eksteriør, som fremstår med nyt og dynamisk design af kofangere og kølergrill, ny lysgrafik i både for- og baglygter samt motorhjelm med sportslige power domes.

Standard i alle versioner er desuden LED High Performance-forlygter med fjernlysassistent samt 17” letmetalfælge, mens der indenfor bydes på den seneste udgave af infotainmentsystemet MBUX med dansk stemmestyring og navigation, 10,25” centraldisplay med nydesignede temaer, 2-zonet klimaanlæg og bakkamera.

Det opdaterede interiør i de nye CLA, GLA og GLB byder desuden på et nyt multifunktionsrat i læder og med touch-knapper, ligesom det nu også er muligt at tilføje trådløs Apple CarPlay og Android Auto (ekstraudstyr).

Endnu mere effektiv på strøm

Motormæssigt lander CLA, GLA og GLB i Danmark i to benzinversioner (200, 250 4MATIC) med henholdsvis 163 og 224 hestekræfter samt to dieselversioner (CLA: 200 d, 220 d, GLA/GLB: 200d, 220 d 4MATIC) med henholdsvis 150 og 190 hestekræfter. Alle udgaver har nu automatgear som standard.

Desuden kommer CLA og GLA også i plug-in hybrid-versionen 250 e, nu med en kraftigere elmotor og et optimeret batteri. Den samlede systemydelse er uændret 218 hestekræfter, men den elektriske rækkevidde er forbedret, og således kan for eksempel en CLA 250 e Coupé nu tilbagelægge helt op til 79 kilometer alene på strøm.

Også opladningen er forbedret i plug-in hybriderne, og som standard i Danmark kan batteriet nu lades med op til 11 kW (AC) mod 7,4 kW i forgængeren. Modellerne fås desuden med en ekstra kraftig 22 kW (DC) onboard-lader som ekstraudstyr, hvilket gør det muligt at oplade batteriet endnu hurtigere.

Attraktive priser på plug-in hybrider

Prismæssigt starter de faceliftede udgaver fra 447.998 kroner for en CLA 200 Coupé og 476.000 kroner for CLA 200 d Coupé , mens tilsvarende udgaver af CLA Shooting Brake begynder ved henholdsvis 464.000 og 492.000 kroner.

Den nye GLA starter fra 508.498 (GLA 200) og 526.000 kroner (GLA 200 d), mens GLB begynder ved henholdsvis 550.000 kroner (GLB 200) og 563.496 kroner (GLB 200 d).

For de optimerede plug-in hybrid-udgaver af CLA og GLA kan der præsenteres attraktive priser, idet CLA 250 e Coupé fås fra 507.000 kroner, mens CLA 250 e Shooting Brake koster fra 517.750 kroner. GLA 250 e begynder ved 490.500 kroner.

De nye CLA og GLA kan opleves hos de danske Mercedes-Benz forhandlere allerede fra slutningen af august, mens GLB forventes til Danmark i november.