Mascus rammer 200.000 annoncer

Mascus har gennem den seneste tid fejret flere betydelige resultater,” siger Managing Director for Mascus, Frederik Larsson. ”Hvad der gør dette endnu mere glædeligt er, at vi har fordoblet antallet af annoncer fra 100.000 til 200.000 på blot 12 måneder. På det danske marked har Mascus oplevet lignende vækst, og har opnået et samlet antal maskiner fra Denmark på 20.000. Den kraftige vækst viser, på tråds af den finansielle krise, at kombinationen af en global udvidelse og vedvarende teknologisk udvikling har virket for Mascus.

Mascus i tal:

• Tilstedeværelse i 42 lande på verdensplan
  • 54 Mascus domæner på 39 sprog
  • Næsten 4.100 forhandlere annoncerer fra hele verden
  • Mere end 120 nye forhandlere hver måned
  • Over 70 Mascus salgsrepræsentanter med daglig kontakt til forhandlere over hele verden

Internationalt:

• 200.000 online annoncer
  • 2 millioner unikke besøgende hver måned (Google Analytics)
  • 25 millioner sidevisninger hver måned (Google Analytics)

Danmark (www.mascus.dk):

• 20.000 danske annoncer
  • 60.000 unikke besøgende hver måned (Google Analytics)
  • 1 million sidevisninger hver måned (Google Analytics)

Et globalt brand med et stærk fundament

Mascus er ikke alene blevet et sandt globalt brand, men også et brand som skaber nye markeder for forhandlere og købere over hele verden. Deres globale tilstedeværelse er bygget på et stærkt fundament i de største markeder i Tyskland, England, Frankrig, USA og ikke mindst i de Nordiske lande (Danmark, Norge, Sverige og Finland).

“Vores internationale succes har sine rødder i de Europæiske markeder samt USA,” tilføjer Managing Director, Frederik Larsson. ”I disse markeder er Mascus veletableret og er et velkendt brand blandt forhandlere. Vores udvalg af services er blevet en integreret del af markedet for brugte maskiner og lastbiler i Danmark og resten af Europa og USA.”

Nye service der gavner forhandlerne

Mascus’ forpligtelse for løbende forretningsudvikling og forbedringer af eksisterende services har været en vigtig del af deres succes. Deres nye platform blev lanceret i efteråret 2010 og onlinekataloget, Mascus Locator, har nu over 32.000 oprettede firmaer. For nyligt lancerede Mascus tre nye produkter, der skal hjælpe forhandlere med at blive mere effektive og øge deres salg af maskiner.

Mascus Auktion tillader købere at finde maskiner, lastbiler og udstyr på globale offline og online auktioner. Det nye vurderingsværktøj (Valuator), hjælper forhandlere med at prissætte maskiner hurtigt og præcist ved at benytte de bedst tilgængelige markedsdata. Det er første gang, forhandlere har et simpelt værktøj til at give præcise markedsinformationer indenfor få minutter. Til slut er Mascus Mobil en løsning, der tillader forhandlere og deres kunder en oversigt over forhandlerens maskiner via mobiltelefon.

“Vores store arrangement for fortsat at forbedre brugeroplevelsen og skabe nye online service er en grundsten i vores succes,” siger Sales Director Rickard Petersson. “Vi leder altid efter nye muligheder for, at gøre livet nemmere for både forhandlere og brugere, så de kan forbedre deres forretninger lokalt som internationalt.”

• til salg
  • mascus
  • lastbiler
  • landbrugsmaskiner
  • landbrug
  • handel
  • entreprenørmaskiner
  • brugte
  • brugt
  • maskiner
  • udstyr
  • gravemaskiner
  • gummihjulslæssere
  • skovningsmaskiner
  • trucks
  • traktorer
  • traktor

Om Mascus.dk:

Mascus.dk er en online markedsplads for brugte entreprenørmaskiner, landbrugsmaskiner, skovningsmaskiner, trucks, lastbiler samt have og parkmaskiner. På www.mascus.dk finder du blandt andet traktorer, rendegravere, gummihjulslæssere, lastbiler og gravemaskiner til salg. Mascus formidler kontakten mellem købere og sælgere af brugte maskiner og udstyr til salg. Alle forhandlere og sælgere er velkommen til at annoncere deres annoncer til salg på Mascus.dk.

Mascus A/S er ejet af finske Alma Media Corporation og danske LandbrugsMedierne samt BilBasen.dk.

Peter Skov Kristensen

Pressekontakt Sales & Marketing Assistant +45 3339 4797